Hedef Pazarınızı Belirleme Adımları - İGEME | İhracatı Geliştirme Merkezi İGEME | İhracatı Geliştirme Merkezi

Hedef Pazarınızı Belirleme Adımları

Uzun saatler harcadınız ancak işiniz henüz bitmedi. İnsanlara bu sunumu tanıtmanız gerekiyor.

Öncelikle müşterileriniz kimler? Ürününüzü kim satın alacak? Bu soruya cevap bulmanız gerekir.

Aksi halde hedef müşteri tespit edilmediğinde yanlış kararlara, yanlış fiyatlandırmaya, yanlış pazarlama stratejisine ve sonuç olarak başarısızlığa neden olabilir.

Etkili bir pazarlama stratejisi oluşturmayı öğrenin. Başarılı küçük işletmeler bu sayede , yalnızca sınırlı sayıda kişinin ürün veya hizmetlerini satın alacaklarını anlamaktadır.

Sonraki görev, mümkün olduğunca bu kişilerin tam olarak kimliğini belirlemelisiniz ve pazarlama çabalarını onlara yönelik oluşturmalısınız.

Hedef pazarınız olan belirli bir müşteri grubunu tanımlayarak ve sunarak, daha iyi ve daha güçlü bir ,iş kurabilirsiniz.

Uzman olmak anahtar olmaktır

Yapmanız gereken ilk şeylerden biri, ürününüzü veya hizmetinizi artırarak tüm insanlara her şekilde ulaşmaya çalışmak değil, uzman olmak!

Örn;  bir ekoturizm şirketi ; Pazar planlamasının başlarında bazı özel karar almıştır . Bir charter tekme ticareti olarak bölgede çok sayıda balıkçı teknesi operatörü ve “parti botu” olduğunu biliyordu. Dolayısıyla, gezi veya özel etkinlikler fırsatı sunacakları ve gemide alkol kullanımının izin verilmeyeceğine karar verildi. Evet , bu karar pazarın belli bir yüzdesini ortadan kaldırdı. Ancak onlara yararlanabilecekleri bir “niş” verdi ve pazarların diğer charter operatörlerinin yararlanmadığı bir şekilde genişletti.

  • İnsanlar ; Temel ihtiyaçlarını karşılamak,
  • Sorunları çözmek,
  • Kendilerini iyi hissetmek için
  • Ürün veya hizmet satın alırlar.

Ürününüz veya hizmetiniz birden fazla kategoriye de uyabilir – charter işi öncelikli olarak sadece iyi hissetmek isteyen , suda bir gün geçirmek, dinlenmek ve beklemek isteyen kişileri hedef alır. Fakat aynı zamanda şehir dışından ya da deniz aşırı ülkelerden gelen ziyaretçileri de hedef alıyor .

Etkili bir pazarlama stratejisi oluşturmanın bir sonraki adımı Pazar segmentasyonunu kullanarak hedef pazarınızı sıfırlamaktır. Her şeyden önce, ürününüz uluslar arası veya ulusal kapsamda mı?

Diyelim ki birincil pazarınız yerel veya bölgesel ve 25.000 kişilik bir topluluk , yapmanız gereken ilk şey topluluğunuzun demografik özelliklerini araştırmak ve pazar segmentlerini bölmektir.

Yaş : çocuklar, genç, orta yaş, yaşlı

Cinsiyet: erkek- kadın

Eğitim : lise, üniversite

Gelirler: düşük,orta,yüksek

Medeni hali: bekar, evli

Sonrasında rehberinizi psikogramı kullanarak mümkün olduğunca Pazar segmentlerine ayırmanız gerekir.

Yaşam biçimi : tutucu, heyecan verici

Sosyal sınıf: alt, orta, üst

Etkinlikler ve ilgi alanları

Tutum ve inançlar

B2B şirketi iseniz, ayrıca sizin için mevcut olan endüstrilerin çeşitlerini ve çalışan sayısını, yıllık satış hacmini, yerini ve şirket istikrarını göz önüne almanız gerekir.

İşletmelerin, bireylerin aksine yalnızca üç nedenden ötürü ürün veya hizmet satın aldıklarını belirlemek önemlidir?

  • Geliri artırmak,
  • Statükoyu korumak,

Giderleri azaltmak için.

Bu kurumsal ihtiyaçlardan bir veya daha fazlasını doldurursanız, bir hedef pazar bulmuş olabilirsiniz.

Pazar Araştırmanıza dayalı ideal müşterinizi tanımlayın . İşletmenizin niteliğine bağlı olarak, müşteriniz için bir açıklama yazabilirsiniz.

Örn; Hedef müşteri  , 30’lu ya da 40’lı yaşlarda, çevreye duyarlı ve fiziksel olarak uygun  bir kadındır .

Yukarıdaki araştırmaya göre, bölgenizde kaç müşteri bulunduğunu bilebilirsiniz.

Bunların bir kısmı herhangi bir rakibe sadık kalmış olabilir.

Ancak yinede kimseye bağlı olmayan müşteriler elbette çıkacaktır. Araştırma yapın .




Herkesten Önce Haberim Olsun !


Acil Bigilendirme Beni Arayın
Mail Bigilendirmesi Yapın
İletişim Bilgilerinize Ekleyin



Tags