İhracatta Hedef Ülke Belirlemek - İGEME | İhracatı Geliştirme Merkezi İGEME | İhracatı Geliştirme Merkezi

İhracatta Hedef Ülke Belirlemek

Hedef pazar belirleme çalışmaları neticesinde firmalar hangi pazar ve pazar bölümlerine girmeye çalışacaklarına karar verirler. Hedef pazar belirleme firmanın hitap etmek istediği müşteri gruplarını belirleme çalışmalarıdır.

Hedef Pazar belirleme firmalar için ilk ve en önemli ihracat stratejik adımıdır. Firma kendi ürünlerine potansiyel bulduğu ve hedef pazar olarak belirlediği bu ülkelere yönelik pazarlama çalışmalarında bulunacaktır ve gücünün büyük bir kısmını bu pazarlarda faaliyet göstermek için harcayacaktır. Bu noktada hedef pazarın yanlış seçilmesi özellikle yeni kurulmuş veya ihracata yeni başlayacak olan firmalar için büyük bir nakit ve vakit kaybı olacaktır. Hedef pazar belirlerken öncelikli olarak firma kendi yetkinliklerini, üretim kapasitesini ve ürettiği ürünleri çok iyi bilmelidir. Hedef pazar belirlenirken şu hususlara dikkat edilmedir;

  • Pazarda halihazırda var olan firmalar ve rekabet durumu
  • Hedeflenen pazarın büyüklüğü ve bu pazardaki potansiyel müşterilerinizin sayısı
  • Daha önce ihracat tecrübesi olmayan veya az olan firmalar için kendi ülkesine kültürel yakınlık
  • Ülkemizin belirlenecek hedef ülkelerle olan ticari ve siyasi ilişkileri
  • Müşteri istek ve ihtiyaçları kapsamında tüketim alışkanlıkları
  • Ürünlerin parasal değerleri ile doğru orantılı olarak pazara olan lojistik faaliyetleri

Tüm bu bilgiler doğrultusunda oluşturacağımız hedef ülke belirlemeye yönelik olarak hazırlayacağımız veya hazırlatacağımız G.T.İ.P kodlarına (ürünlerin uluslurarası kodları) göre matrisler hedef ülke belirleme araçları olarak işimizi kolaylaştıracaktır. Bu matrisler ile ürünlerimizin çeyreklere ve yıllara göre dünyadaki toplam ticaret hacmine, ürünlerimizi en çok ithal eden ülkelere, en çok ihracatını yapan ülkelere, Türkiye’nin en çok ihracat yaptığı ülkelere ulaşabiliriz. Ayrıca bu matrisleri iyi okuyabilmek ülkelerin ürünlerimiz üzerinde potansiyellerinin genişlemesi veya daralması gibi durumları da göz önüne koyacaktır. Bu matrisleri daha derin oluşturmakta mümkündür. Belirleyeceğimiz bazı potansiyeli olan ülkeler için özellikle hangi ülkelerden ithalat yaptıklarına dair bilgileri bulundurmak mümkündür. Potansiyel ülkelerin nerelerden ithalat yaptığını bilmek bize o ülkelerde faaliyet gösteren firma ve ülkeler için SWOT analizi yapmamızı sağlacaktır. Bu sayede belirlemek istediğimiz ülkelerde rekabet avantajı sağlamak adına elimizde bilgi olacaktır.

Yazar :  Cihad Aytekin




Herkesten Önce Haberim Olsun !


Acil Bigilendirme Beni Arayın
Mail Bigilendirmesi Yapın
İletişim Bilgilerinize Ekleyin



Tags