Uluslararası Ticaretin karmaşık iş yapısı içinde nasıl başarılı olursunuz?
AIM’in Springfield’daki Uluslararası İş Konseyinin ev sahipliğini yaptığı Uluslararası Sempozyumda Küresel pazarlarda 5 iyi deneyimli isim bazı ipuçlarını paylaştı.
AIM üyesi yöneticiler; Mastek Inc.’den Daniel Harris, Savage Arms’tan Al Kasper, ile Massachusetts Uluslararası Ticaret ve Yatırım Ofisi (MOITI)’nden Ken Brown, Hannover Fuarcılık-ABD’den Ulli Hammer’a ve Kanada Konsolosluğundan Thierry Weissenburger dış pazarlarda rekabette başarıya giden 10 ipucunu vermek üzere bir araya geldi.:
- Kaliteli ürün ses getirir.
– - Ödevini yap, hazırlan. Pazar araştırması yap. Yardım isteyin (İhracat Merkezleri ve Ülkelerin Ticaret Bakanlıkları gibi kaynaklar yardımcı olmak için isteklidir).
– - Fırsatçı olmayın – Global bir strateji geliştirin.
– - Ürününüze nerede ihtiyaç duyulduğu ve müşterilerinizin yararlanabileceği pazarları belirleyin.
– - Her şey ilişkilerle ilgilidir. Bunları geliştir. İnsanlar insanlardan satın alırlar.
– - Global taahhütleriniz konusunda ciddi olun. Kişisel bir yatırım yapın. Yurtdışına çıkın, mevcut müşterilerin ve potansiyel müşterilerinizin karşısına oturun.
– - Ortaklarınızı ve distribütörlerinizi dikkatlice seçin.
– - Mümkün olduğunda riski azaltın. Peşin ödeme alın. Kur dalgalanmalarına karşı kendinizi koruyun. Yabancı hükümetlerdeki değişikliklerin iş yapma kabiliyetinizi etkileyebileceğini bilin. Unutmayın ki, dünya ihracatının neredeyse yüzde 90’ını denizyolu ile yapılmaktadır-planınızı buna göre yapın. Belgelerinizi, sınıflandırmalarınızı ve izinlerinizi doğru bir şekilde alın.
– - Ürünlerinizi tanıtmak için çeşitli kanallar kullanın. (ticaret fuarları, sosyal medya, basım, örnek ve İnternet (“her zaman cebinizde veya masanızın üzerinde olsun”)
– - En iyi çalışanlarınızı en iyi pazarlarınızla eşleştirin