Uzun zaman önce bir muhabir bugün Türkiye de yeniliklere karar veriyor. Herkesin komplo teorileri, cemaat, iktidar, hatta ABD ye dayandırma hikayeleri arasında karşımızda dünyanın en önemli medya trendlerinden birini de hayatımızda yerli ve milli olarak exxen adı ile ACUN ILICALI sokuyor.

EXXEN Türkiye de içerik sağlayıcı yeni medya için önemli bir araç olacak. Acun ılıcalının penetrasyonundan kaynaklı ve projesine duyulan sempati yada muhalefet nedeni ile gündemde yerini aldı bile. Paraile 4-5 milyon TL ye yapılacak reklam ve süreklilikte 10 milyon dolar değerinde basın medya ve reklam çalışmasını Acun Ilıcalı adı ve sosyal medya hesapları ile yapıyor olacak.

İhracat için yapılacakları hayal ederken Türkiye nin İhracat için ACUN ILICALI modeli İhracat için Exxen Modeli, İhracat için Yeteneksizsiniz ve İhracat için Servivor gibi modellemeleri düşünmek zorunluluğumuz var.

Benchmarking; Bilgileşim ya da bilsat (İngilizce’den kullanımı benchmarking), bir kuruluşun başarım düzeyini artırmak amacıyla, herhangi bir zaman veya herhangi bir yerde (kendi içi de dahil olmak üzere) en doğru ve iyiyi bulmak için giriştiği bilgi arayışı, alımı, karşılaştırması, ve bunun sonucunda, kuruluşun, ulaştığı bu saptamaları alarak kendine uyarlamasıdır. Bilgileşimde temel gaye, örnek alarak zayıf yönlerin geliştirilerek yüksek başarıya ulaşmaktır. Bencmarking kesinlikle bir taklit ya da kopyalama değildir. 1970’lerin sonu, 1980’lerin başına doğru Xerox firmanın Japon firmaları değerlendirmesiyle bencmarking kavramı duyulmaya başlanmıştır. Bu durumda bizde başarı hikayeleri ve tüm değişkenleri bu sistem için kullanmalıyız.

İhracatta sistematik herşeyi kolaylaştırmak felsefesinden uzak olmalı diye düşünüyorum. Kolaydestek, kolayihracat adı ile zaten onlarca yıl önce yapılan ve hatta kobiye hiç faydası olmayan alanlardan daha çok yapısal reformlar için KAİZEN ve Benchmarking ile makine öğrenmesi ve yapay zekayı baz alan çalışmalar yapmalıyız. 

Bu çalışmalarda 2021 i milat kabul edip profesyönel gerçekçi özel bir planlama çalışmalıyız. Bu planlama acı reçete, değişim, dönüşüm, değer yaratma odaklı çalışmalar yapmalıyız. Yoksa Cumhurbaşkanımızın söylediği kilogram fiyatını yakalama şansımız yok.

#acun #exxen #Netfliks #igeme #gateoftec #medicalinturkiye #muratışık