AIDA ile Ürün Satışı Daha Kolay - İGEME | İhracatı Geliştirme Merkezi İGEME | İhracatı Geliştirme Merkezi

AIDA ile Ürün Satışı Daha Kolay

Kısaltma AIDA Dikkat, İlgi, Arzu (veya Karar), Eylem anlamına gelir ve modern günümüzde pazarlama ve reklamcılığın temel ilkelerinden biridir.

Amerikan reklam ve satış öncüsü Elias Levis tarafından ortaya atılan yaklaşımdır.

1) Dikkat : AIDA’nın İlk Adımı

Bir reklam kimse tarafından görülmediği, fark edilmediği sürece, ister zekice olsun ister ikna edici olsun hiçbir önemi yok.

Birçok yönden tüketicinin dikkatini çekmek mümkündür.

Konum:  Reklamlara beklenmedik durumlar yerleştirme, buna genellikle gerilla denir.

Şok faktörü: İnsanların dikkatini çekmek için yine ürüne bağlı kalarak şok yöntemi kullanılabilir.

Kişiselleştirme; Özellikle size yönelik bir şeyi görmezden gelmeniz oldukça zor.

Bir gazete reklamı okumayı ve başlığında adınızı görmeyi hayal edin ..

2) İlgi: Aslında, ürününüz veya hizmetiniz başlangıçta ilginç değilse bu, ilk adımdan çok daha zahmetli olur sizin için.

Doğrudan posta yazıyorsanız, ağır metin oluşturarak okuyucuyu sıkmayın. Kısa ve öz şekilde, görsellerle onların ilgisini çekmeye odaklanın.

3) Arzu:

Ürün konusunda dikkat çektiniz. Sırada ürününüzü karşı konulamaz hale getirme var. Çeşitli ticari reklamlar bunu çok iyi yapmaktadır.

Örneğin; “Tabi ki hoş bir kızartma tavası aynı zamanda bütün bir kızartma tavuğunu pişirebileceği gibi temizlenmesi kolay ve ekstra yer kaplamıyor. “

İzleyiciyi veya okuyucuyu bir sonuca bağlamak için bazı karakterlerle, ikna edici unsurlarla gerçekleri katmanlaştırmaya devam edin.

Ürününüzü etkili söyleyiş tarzlarıyla pazarlamalısınız.

4)Eylem: Aida’nın son adımı.

Tüketici hala sizinle birlikteyse, yapılması gereken son bir iş var. Satışın gerçekleştirilmesi.

Bir mahkeme salonunda, avukat nihai kararı vermiş, dava ortaya konulmuş ise imzalanmanın zamanı gelmiştir.

Aynı şey bir ürünü satmak için de geçerlidir.

Ürününüzü sergiledikten sonra, ikna etme süreci ile inanılmaz bir teklifle satışı kapatma zamanı.

Tüketicinin bir dönüş yapmasını web sitenizi ziyaret etmesini istiyorsanız onların satış teknikleri ile dikkatlerini çekin.

Onların bir test sürüşü için bir showroom ‘ a gitmesini isterseniz, onları harekete geçirmenin bir yolunu bulmalısınız.

Dördüncü adımda başarısız olursanız, tüketiciler herhangi bir adımda bulunmazlarsa, en azından ürününüz hakkında kalıcı ve olumlu bir izlenim bırakmak istersiniz. Bu nedenle ilk üç adımda harika iş yapmak çok önemlidir.

Örneğin; Poster tasarımı söz konusu olduğunda, şimdiye kadar gördüğümüz hemen  hemen her bir film posteri AIDA’ya uyuyor. Film posterinin amacı dikkat çekmek, filmin izlenilmesini teşvik etmek ve bilet satışlarını artırmaktır.




Herkesten Önce Haberim Olsun !


Acil Bigilendirme Beni Arayın
Mail Bigilendirmesi Yapın
İletişim Bilgilerinize Ekleyin