İhracat zor olabilir. Yeni müşteriler bulmanız gerekir. Daha sonra ürünlerinizi onlara pazarlamak ve teklifinizin değerini ispatlamak zorundasınız. Satışları kapatmanız, ürünü teslim etmeniz ve ücret almanızı sağlamanız gerekir.

B2B pazarı terimi genellikle e-ticaret pazarı ile birbirinin yerine kullanılabilir ve profesyonel alıcıları ve satıcıları birbirine bağlayan çift taraflı bir platforma atıfta bulunur. Bu tür platformlarda, ürün satan birden fazla üçüncü taraflar ve işlemleri kolaylaştıran bir pazar yeri operatörü vardır. Bu platformlar geniş kitleye kaynaklara sınırsız erişime sahip, büyük bir kısmı keşfedilmemiş bir fırsattır.

Alıcının dikkatini çekmenize yardımcı olmanın tek yolu şirketinizi ve ürününüzü ön plana çıkarmaktır.  Geleneksel reklamcılık yöntemleri, bu platformlar üzerinde çalışmaz çünkü herhangi bir ticari işletme markasını tanıtma fırsatı bulmaz. Bu nedenle daha yenilikçi bir yaklaşım gereklidir.

Birçok B2B portalları, potansiyel müşteri kazanımını daha güvenli ve daha karlı hale getirmek için doğrulama hizmetleri sunmaktadır. Bu doğrulama servislerine örnek olarak portaldaki tüm kayıtlı kullanıcıların telefonla doğrulama veya satış sonrası işlemde kullanılan tedarikçi derecelendirmeleri olabilir. Bu amaçla, bazı portalların, kullanıcıların tedarikçilerle uğraşırken deneyimlerini yayınlamalarına ve portal üyeleri ile iş yapmalarına olanak tanıyan özel platformlar ve forumlar vardır. Bu özellikler, portal üzerinden iletişim ve etkileşimin güvenli ve profesyonel kalmasını sağlar.

B2B portalları kullanımı KOBİ’lere belirli avantajlar sağlıyor.

1. Portal pazarlaması, Google’da en üst sıralarda yer almasını sağlar

Endüstriyel alıcılar, alıcıların ürün ve hizmetler ararken çok özel arama sorguları kullanmasına izin verdiği için B2B portallarını yeni ticari ortak arayışında kullanıyor. Portallar, B2B alıcıları için araştırma sürecinin entegre bir parçasıdır. Bu nedenle, portal pazarlama kullanan şirketler, B2B alıcıları tarafından tanımlanma şansını artıracaktır. Araştırma sürecinde tanımlanan tedarikçiler, özellikle yüksek kaliteli potansiyel müşteriler olup, seçilme şansları yüksektir.

2. B2B portalları düşük maliyet avantajı sağlamaktadır

Portal pazarlaması, avantajları büyük miktarda ele alarak çok uygun bir çevrimiçi pazarlama aktivitesidir. Birçok B2B portalları, daha fazla bilgiye erişim imkânı veren ucuz bir premium hesaba dönüştürülebilen ücretsiz bir hesap sunar. Prim profili genellikle şirketlere çok dilli girişler sunar.

3. B2B portalları güvenilirlik sunuyor

Birçok B2B portalları, potansiyel müşteri kazanımını daha güvenli ve daha karlı hale getirmek için doğrulama hizmetleri sunmaktadır. Bu doğrulama servislerine örnek olarak portaldaki tüm kayıtlı kullanıcıların telefonla doğrulama veya satış sonrası işlemde kullanılan tedarikçi derecelendirmeleri olabilir.

4. B2B portalları, hedefli kampanyalara izin verir

Birçok B2B portalları, dünyanın dört bir yanından üyeler de dahil olmak üzere tek tek endüstrilere ve endüstri ağlarına odaklanmıştır. Uzmanlaşmanın başka bir biçimi ise, belirli pazarlara odaklanmayı mümkün kılacak, bölgesel olarak odaklanmış B2B portallarıdır. Şirketler kapsamlarını kaybetmeden pazarlama odaklanmasını yönlendirebilirler. Dünya çapında, 1.500’ün üzerinde farklı portal ve çevrimiçi dizin var; bu endüstri ve bölgesel odak açısından farklılık arz ediyor. En etkili olabilmek ve doğru seçimi yapmak için şirketlerin portal pazarlaması alanında rehberlik etmeleri önerilir.

Özellikle, ihracata yönelik KOBİ’ler, yukarıda açıklanan avantajlardan istifade etmek ve dünya çapında yeni müşterilerin başarıyla yaratılması için çevrimiçi pazarlama stratejisinde B2B portallarından yararlanmalıdır.

Ayrıca, iyi bir B2B e-ticaret stratejisi ile, büyük hacimli satışlar yapabilir ve işlem başına düşen çok düşük / sıfır maliyetle ödeme toplamaya başlayabilirler. Çoğu ihracat ithalat şirketi, müşteri tabanını genişletmek, yeni pazarlara girmek, rakipleri araştırmak, yeni ürünler bulmak ve ülke fırsatlarını değerlendirmek için B2B sitelerini kullanmaktadır.

Genel itibariyle e-ticaret sitelerinin faydaları ;

Geliri arttırır: E-Ticaret’i uygulayarak yeni bir satış kanalı açıyorsunuz demektir. Eğitim gösterileri, iyi hazırlanmış bir e-ticaret stratejisi, uygulamanın ilk altı ayında satışları yalnızca yüzde 10’dan birkaç katına çıkarabilir. Gelişmiş e-katalog, Bildirim hizmeti, sipariş durumu görüntüleme sistemi ve ilgili ürünler sunma becerisi gibi bazı e-ticaret işlevleri sayesinde müşteri başına sipariş boyutunun da artması olasılığı vardır.

Müşteri tabanını genişletir: Sitenizin maruz kalmasına bağlı olarak dünyanın her köşesinden müşteriler kazanabilirsiniz. Artık herhangi bir coğrafi bölgeyle sınırlı değilsiniz.

Niş pazar segmentlerine ulaşır: İnternet pazarının belirli bir bölümünü İnternet yardımıyla işaretleyerek e-ticaret sitenizi pazarlayabilirsiniz.

Daha düşük işletme maliyeti sağlar: E-Ticaret siteniz satış ve işten çıkarma yükünü ortadan kaldıracak veya azaltacaktır. İnternetteki pazarlama çevrimdışı dünyadan önemli ölçüde daha ucuzdur. Ayrıca daha düşük telekomünikasyon maliyetlerinden, belge hatalarından kaynaklanan kayıplardan, envanter ve satış yönetimi maliyetlerinden de yararlanacaksınız. Bu, şirketinizin ana hattını doğrudan etkileyecektir.

Daha iyi müşteri hizmetleri sağlar : Kritik bilgi, gerçek zamanlı müşteri ile etkileşim kurma ve müşteri ilişkileri yönetimi işlevleri, müşterilerinize daha iyi hizmet vermenizi ve müşteri tutma oranını artırmanıza yardımcı olur.

Şirket imajınızı geliştirir: İyi yönetilen, sağlam ve kullanıcı dostu bir e-ticaret sitesi bir şirketin olumlu imajını geliştirir.

Yazar : Betül EYUBOĞLU ok udu nuz di ye od ül ver ecek ige me yi a ra y ın