1 – Analiz

Öncelikle üretmiş olduğumuz ürün ya da hizmetimizi nereye satacağımıza karar vermekle başlamak gerek, işte tam bu noktada kendi firmanızın ve rakiplerin analizi ve pazar araştırması hayati önem taşıyor! Bu iş için ofisiniz yeterli, işe ticari veri kaynaklarını tarayarak potansiyel pazarları tanımlamakla başlayın. Sizinkine benzer ürün/hizmetlerin tüketim / ithalat rakamlarını ve potansiyel bir yeni pazarların ekonomik büyüme oranlarını bulun. Ve bu verilere dayalı olarak seçmiş olduğunuz hedef pazara ait demografik bilgileri, dini ve kültürel yapıyı, toplumun değer yargılarını ve son olarak bu pazardaki potansiyel rakiplerinizi tanıyın.

 2 – Plan

Bu çalışmaların ardından harekete geçmeden önce iyi bir plan yapmalı, bir yol haritası çıkarmalısınız, Bunu bu sorulara cevap vererek yapabilirsiniz; Çalışanlarınız bu plana uyum sağlayabilir mi? ya da işe yeni birilerini almak mı gerekiyor? Unutmayın ki; ihracat planınız mevcut işgücünüzü içermelidir. Yeni pazarın taleplerini karşılayacak yeterli üretim kapasitesine sahip misiniz? Yoksa üretim ölçeğinizi artırmak zorunda mısınız? Ambalaj tasarımınız pazara hitap edecek mi? Kutuları farklı bir şekilde etiketlemek için yasal bir zorunluluk var mı? veya etiketlerinizi tercüme etmeniz gerekiyor mu?

3 – Operasyon Kararı

Potansiyel yeni pazarınızı ziyaret edin. Ürünlerinizi ticaret fuarlarında sergileyin ve yeni müşterilerle bağlantı kurun. Pazara giriş rotanızı belirleyin, Bunun için dört seçenekten birini yapabilirsiniz:

  • Doğrudan Satış yapın,
  • Bir distribütör firma kullanın,
  • Bir satış temsilcisi kullanın,
  • Bir ortak girişimci bulun,

Hangi seçeneği seçerseniz seçin, teslimat ve ödeme gibi şeylerin sorumluluğunun açıklığa kavuşturulması gerekir ve HER ZAMAN fikri mülkiyet haklarınızı korumayı unutmayın.

Sektörel ticaret fuarları hem yurtiçinde hem de yurtdışında fırsat yaratmanın en iyi yollarından biridir. Alıcılarla tanışın ve yeni iş fırsatları yakalayın. Bu fuarları ziyaret ya da katılım için sergileme masraflarını karşılamak için devlet destekleri ve teşvikler hakkında bize danışabilirsiniz.

4 –  Pazarlama

Reklamlar pazarda tanınmanıza yardımcı olabilir, ancak bu masrafları pahalı bulabilirsiniz. Ancak, yurtiçinde olduğu gibi, hedef pazarlarda hedef kitlelere ulaşma ile yatırımın geri dönüşünü de hesaba katmalısınız. Başka bir tanıtım unsuru da hedef pazarınıza göre tercüme edilmiş bir web sitesi oluşturmaktır. Linkedin, Facebook ve Twitter gibi küresel sosyal medya platformları da mesajlarınızı hızlı ve ücretsiz olarak yaymanıza yardımcı olabilir. Bunların kurulması için herhangi bir maliyet olmamasına rağmen, güncel tutmak için yatırıma zamana ihtiyaç duyulabilir. Ne yaparsanız yapın, tüm pazarlama materyalleri ile firmanızın güncel iletişim bilgilerinin ve ihracat satışından sorumlu kişinin bu ortamlarda bulunduğundan emin olun.

5 –  Dokümantasyon

En önemlisi de doğru yönetilmesi gereken belirli yükümlülükler vardır. Gümrük Müşavirlikleri ve ihracat yapılacak ülkenin Büyükelçilikleri ve Ticari Ataşelikleri, gümrük kayıt, formları ve ödemeler için gereklilikleri netleştirmenize yardımcı olacaktır. Dokümantasyon, ihracın tam kalbinde yer almaktadır. Sözleşme olmadan, nakliyenin ya da ödemenin gerçekleştirilmesi mümkün değildir. Bu koşullar ülkeden ülkeye değişiklik gösterebilir. Siparişleriniz gelmeye başladıktan sonra, ödemelerin yapılmış olması gerekiyor. Bunun aşağıdaki uluslararası normlara uygun olarak yapıldığından emin olmalısınız.

 6 – Incoterms

Sınırlar arasında ticaret yapılan mallar için teslimat şartlarını belirleyen uluslararası kabul gören yerleşik kurallar vardır. Alıcı ve satıcı, yanlış anlaşılmaları veya anlaşmazlıkları önlemek için satış şartlarıyla ilgili ayrıntıları kabul ederler. Incoterms, sigortaları, vergileri veya her aşamadaki tarafların görevlerini, yükleme noktalarını, varış yerini, taşınan malların masrafları için sorumluları belirler.

İhracat belgeleri; piyasaya girmek için doğru belgelere erişmek şarttır.

 7 – Yazılı teklifler

Yazılı bir fiyat teklifi, ürününüzün boyutunu ve ambalaj formatlarını, ayrıca müşteriye yansıtmanız gereken ihracata uygun etiketleme ve ambalajlama için ek maliyetleri içeren detayları belirtmelidir. Fiyat ve teslimat şartlarını (incoterms), varışa uygun tahmini gönderi tarihini, ödeme şartları ve koşullarını belirlemek, anlaşmazlıkları ortadan kaldırmak için hayati öneme sahiptir. Faturaların, geç ya da hiç ödenmemesi gibi bir risk olduğu ve sigorta seçeneği dikkate alınmalıdır. Ticari kredi formu talep eden her bir yeni müşteri için, bir kredi kontrolü yapmalıdır. Karşılıklı anlaşmaya varılan bir orana ve kredi şartlarına uygun olarak ödemeleri güvence altına alacak geri alınamaz bir akreditif tavsiye olunur. Nakliye sırasında mallarınızın sigortalı olduğundan da emin olun.

8 – Yasal hususlar

İhracat yapmak istediğiniz tüm hedef ülkelerde yasal ve düzenleyici çevreyi anlamak hayati önem taşımaktadır. Ürün uyumluluk sertifikaları ve sorumluluk belgesi yurtdışında geçerli mi? Fikri mülkiyet haklarınızı ve tescilli ticari markalarınızı kontrol edin.

9 – Nakliye lojistiği

Şimdi satışı yaptınız ve koşulları kabul ettiniz, malları oraya ulaştırmanız gerek! Ulaştırma seçeneklerini ve sürelerini anlaşma koşullarındaki teslimat zamanına uygun olarak seçmelisiniz. Incoterms sigortanızdan, gümrük vergilerinize ve belgelerine, ihtiyacınız olan ambalaja, nakliye yöntemi/lerine veya nakliye firmalarına kadar her hususu dikkatle ve özenle seçmelisiniz.

Tebrik ederiz. Artık uluslararası bir ihracatçı oldunuz. Ancak iş burada bitmiyor. Artık tekrar satış yapma şansınızı artırmanız ve sağlam bir marka ile güvenilir bir uluslararası ihracatçı olmanız gerekir.

10 – Sürdürülebilir bir ihracat için en faydalı ipuçları şunlardır:

Müşterilerinizle düzenli olarak iletişime geçin ve ürün ve tekliflerinizi iyileştirebilmek için geribildirim alın. Müşterilerinizi bekletmeyin, teslimatlarınızı zamanında yapmaya özen gösterin. Gecikmeler kaçınılmazsa, müşterilerinizle öncesinde ve sıklıkla iletişim kurduğunuzdan ve ilerlemeler hakkında güncel bilgiler sunduğunuzdan emin olun.

Satışın yaratmış olduğu zafer sarhoşluğuna dalmayın. Satışlarınızı artırabilmeniz için diğer potansiyel müşterilere de göz atın. Promosyon etkinliğinize ve fuarları ziyaret etmeye devam edin. Artık ürün ya da hizmetinizi başarıyla bir pazara ihraç ettiğinize göre öğrendiğiniz her şeyi kullanıp bunu başka yeni pazarlara da uygulayın. Komşu ülkeleri veya benzer özelliklere sahip ülkeleri keşfedin. Başarılı olabilmek için neye ihtiyaç duyduğunuzu çok iyi anladınız, bu nedenle sonraki pazarlardaki araştırmalarınız daha hızlı, genişleme ve büyümeniz potansiyel olarak daha kolay olacaktır.

igeme-ihracat-basarili