Database – Bigdata – Ticari İstihbarat

İhracat yapmak isteyen firmalar için yurtdışında birçok müşteri bulma yöntemi vardır. Fuarlara katılma, müşteri ziyaretleri, B2B siteleri ile ihracat gibi…

Fakat bu yöntemlerin altında birleştikleri bir nokta vardır; DATABASE    

Database firmamız için yurtdışında potansiyel müşterilerimizin var olduğu bir liste ve bu listeyi hazır alıcılara çevirebileceğimiz bir olgudur.

Firmalar olarak database imizi ne kadar çok ülkeyle zenginleştirirsek ve her bir ülke için ne kadar detaylı, doğru müşterilerimizin olduğu ve etkin bir database çıkarırsak o kadar firmamızın yeni satışlar yapmasını ve müşteri bulmasını sağlayabiliriz.

Bir firma database ini oluştururken küçük adımlarla başlar, öncelikli olarak bulunmak istediği hedef pazarlar için bir data oluşturur. Bu pazarlarda hem ziyaretlerle hem internet araştırmalarıyla hem de ticari istihbarat kaynaklarıyla bilgisini, listesini her geçen gün genişletir. Fakat birkaç ülke, coğrafyayla sınırlı database imize BİGDATA ismini veremeyiz.

BİGDATA daha önce küçük adımlarla başladığımız yolculuğun son adımlarıdır. Bu noktaya ulaşan şirketler ürettikleri ve satmak istedikleri ürünleri satarken ülkelerle ilgili müşteri bulmakta zorlanmayacaklardır. Oluşturduğumuz bigdata her zaman güncellenmeli ve yeni listeler eklenmelidir.

PEKİ BİGDATA OLUŞTURMAK İÇİN NE GİBİ ÇALIŞMALAR YAPABİLİRİM?

  • Ticari istihbarat sitelerinden faydalanmak (ticari istihbarat siteleri ile yurtdışında daha önce bizim ürünlerimizi satın almış hazır alıcılara ulaşılabilir.)
  • Oluşturabileceğimiz firmamız ve ürünümüzle ilgili anahtar kelimelerden faydalanarak potansiyel müşteri datası oluşturabilir ve bu dataya mailing yapılarak geri dönüşlerin toplanması
  • Ticari ateşeliklerden destek alarak bulundukları ülkelerdeki ithalatçılara ulaşmak
  • Fuarlara gerek ziyaretçi gerek katılımcı olarak katılarak network oluşturma
  • B2B sitelerine kayıt olmak ve ileşitime geçilen ve geçilebilecek müşterilerin listesini oluşturmak
  • Daha önce sektörümüzle ilgili yapılmış ve satışta olan dataları satın almak
  • Google araştırmaları sonucunda firmamızın ürünleriyle ilgili alıcıları belirlemek
  • Sosyal Medya mecralarında bulunarak network oluşturmak.