• Şirketin güçlü ve zayıf yönlerini ve ihracat yapmaya hazır olup olmadığını gösteren değerlendirme süreci ile işletme analiz edilmeli,
  • Birincil ve ikincil veriler toplanıp analiz edilerek, ülke ve sektör incelemeleri, rekabet analizi, SWOT analizi ve müşterinin ihtiyaçlarına yönelik diğer özel bilgiler veya veriler hazırlanmalı,
  • İhracat planı ve stratejisi geliştirilmeli, dış pazarda başarı yaratmak için bir yol haritası oluşturulmalı,
  • İş ziyaretleri gerçekleştirilmeli ve potansiyel ihracat ortakları ile bireysel toplantılar düzenlenmeli
  • İhracat danışmanları, firmalarına doğru fuarı, etkinliği seçme, hazırlama ve toplantılar düzenleme konularında destek olmalı
  • Alternatif ve ilgili dağıtım kanalları analiz edilmeli
  • Firmalar ihracat faaliyetlerini desteklemeye yönelik teşvikler, devlet yardımları konusunda bilgilendirilmeli
  • Firmanın, tanıtım ve iletişim araçları etkin kullanılmalı
  • İhracat danışmanları, sağladıkları çözümler ile firmaların hatalarını minimize edebilmeli, onların maddi kayıplar yaşamalarına engel olmalı ve en önemli unsur olan zamandan tasarruf sağlamalarına yardımcı olmaları gerekmektedir.
  • İhracat danışmanı firmasını iyi tanımalı, firmasının eksiklerini kapatabilmeli, onun pazarda tanınır hale gelmesi için çalışmalar yapmalıdır.
  • Okur ve yazar olmalı saçma değil mi evet ara bizi nedenini öğren…

Firma ile irtibatta olmalı, gelişmelerden anında haberdar olmalı.