E-ihracat Nedir? Sınır ötesi E-ticaret Nedir? Geleceği Kurgularken biz nasıl bir strateji izlemeliyiz? - İGEME

E-ihracat Nedir? Sınır ötesi E-ticaret Nedir? Geleceği Kurgularken biz nasıl bir strateji izlemeliyiz?

Okuma Süresi: 2 Dakika

Maliyetler ve Gerçekler.

Günümüz dünyası kavram üretmeye çok meraklıdır. Özellikle motivasyon ve anlam yüklemek amaçlı bir çalışmaya ihtiyaç olması bunu tetiklemektedir.

Ticaret, e-ticaret, s-ticaret yolculuğunda ve yakın gelecekte sesle arama le v-ticarete (vois-sales) benden duyduğunuzu unutmayınJ. Dahası var. İhtiyaçları yapay zeka sonrası öğrenen makine ile yapma dönemine gireceğiz. Yani bizim ihtiyaç ve alışkanlıklarımızı öğrenen makine bakkal Mehmet efendiye telefon bizim sesimizle ya da Migros markete buzdolabı sipariş verecek.

Tüm bunları bilen ve ilgilenmeyen Türk girişimcisi “e-ihracat” kavramını keşfetti. Nasıl bir sarılmaksa herkes bu kavrama sarıldı. Hatta ülkeyi ihracat kurtaracaktan, e-ihracat kurtaracak kısmına geldik. Hoş geldik sefa geldik. Ama nereye geldik bilmiyoruz.

E-ihracat adı ile zirveler, toplantılar, konuşmalar hatta desteklerden bahseden bürokratlar var. Yıllardır e-ticaret sitelerine üyelik desteğini e-ihracat desteği ve daha bir sürü destek varmış gibi anlatan aklı evveller.

Sonra sahneyi alan uzmanlar, ajanslar, Google partnerler, hatta internete ihracat danışmanı diye reklam veren Google ya da sosyal medya uzmanları var. Ne güzel şeyler bunlar. Biz seviniyoruz çünkü herkes ihracat konuşuyor. AMA… kocaman bir ama…

İhracat sizin anladığınız şey değildir. Desteklerin sistematiği sizin istediğiniz gibi çalışmıyor. İhracat adı ile yaptığınız sınır ötesi e-ticaret ise öyle çokta ucuz ve yapılır bir şey değil. Hanımın bileziklerini satıp kuracağınız siteler ile bu işleri yapamazsınız. Bir platformdan bir panel aldım ürünü yükledim. O panel İngilizce alt yapıda sağlıyor hop 5 milyar müşteri…  Ne güzel iş valla… Karşı komşusunun haberi yok adamın ne ürettiğinden elin HANS’ı sipariş verecek süper valla… Bana da söyle 1,5 olsun…

Bu arada başka bir sorunumuzda e-ihracat için konuşan Sayın Bakanımız, Sayın TİM başkanımız, Birliklerimiz, Kalkınma ajanslarımız nasıl oluyor da yükümlü oldukları kitle dışında farklı bir kitle için yapılan bu çalışmalar ile işin ruhunun dışına çıkıldığını fark etmiyorlar.

Çünkü siteyi açıp insanlara satın dediğiniz ve verdiğiniz çalışma yöntemi perakende ve nihayi tüketim ürünleri odaklıdır. Dahası Türk ihracat profiline uymamaktadır. Türkiye de ara mal, nihayi ürün sanayi ve ihracatın temel çıktısında perakende ürün oranı %7 dir. Buda Turquality ile öngördüğümüz ürünler dir.

Bu yazı dizisinin ilk yazı olarak sadece karar verelim e-ihracat bağrışmalarının hedefi kimdir. Bu hedef ile kime ulaşılmalıdır. İHRACAT ekosistemi ve çıktısı ile bu anlatılan nerede bağ kuracaktır. Bu karmaşadan nasıl bir başarı ön görülecektir.

Murat IŞIK

 




Herkesten Önce Haberim Olsun !


Acil Bigilendirme Beni Arayın
Mail Bigilendirmesi Yapın
İletişim Bilgilerinize Ekleyin



Tags