Pazarlama söz konusu olduğunda, en başarılı şirketler bunu bir yatırım değil, bir masraf olarak görüyorlar. 

İşletme sahibi veya pazarlama uzmanıysanız, olumlu bir yatırım getirisi sağlamak zorundasınız. Başarılı şirketler ağaçları kullanarak ormanı görebilir, pazarlama ve reklamcılık için bir bütçe ayırırlar.

Başarıya giden yolda tamamen tabandan gerilla tarzı oluşturan başarılı şirketler oldu mu? Belki evet, ancak büyük olasılıkla hayran olduğunuz şirketlerin çoğunluğu (B2B, B2C, yerel, ulusal veya global) gerçek, özel ve büyüyen pazarlama bütçelerine sahiptir.

Bu nedenle 2016’da pazarlama başarısı için, öncelikle gerçek bir pazarlama yatırımı yapmayı taahhüt etmeniz gerekir. Bu para demektir, ancak bir pazarlama ajansı ile çalışmıyorsanız, aynı zamanda zaman demektir.

Pazarlama fırsatınızı en üst düzeye çıkarmak için bazı pazarlama planı zorunluluğunuz  vardır:

1) Kitlenizi analiz edin

Hedef pazarınızın alışkanlıklarını ne kadar iyi biliyorsunuz?

Kitlenizi bilmek, sizinle onlar arasında karşılıklı yarar sağlayan bir ilişki kurmak açısından kritik önem taşır.

2)SEO anahtar kelimelerinizi ve cümlelerinizi gözden geçirin

Potansiyel müşterilerinizin kullandığı anahtar kelimeler ve cümleler, işletmenizin dahili olarak kullandığı anahtar kelimeler olmayabilir;

İçeriği kendi ifadeleriniz ve müşterilerin diline göre optimize etmiyorsanız, SEO başarısız olur.

3) Bloglarınız için bir editör takvimi oluşturun

Yazı takviminde, potansiyel müşterilerin ve müşterilerin ağrı noktalarına hitap eden blog     konuları bulunmalı  ve SEO anahtar kelimelerinizde, cümleleriniz etrafında dönmelidir

4) Satış ve pazarlama stratejilerinizi hizalayın

Satış ekibiniz, potansiyel müşterilerin gerçekte ne söylediğini belirtir ve çoğunlukla kitlenizin ihtiyaç ve isteklerini tanımlamak ve çevirmek için en iyi kanalıdır.

5)Anahtar Performans Göstergelerinizi aylık olarak inceleyin

Bir e-ticaret sitesi var mı ve daha fazla satmak mı istiyorsunuz? KPI’leriniz, ortalama sipariş boyutu (veya değer) ve müşteri tutma oranını içerebilir. Gerçekten karmaşıklaşmak istiyorsanız, müşteri yaşam boyu değerinizi ölçmeye başlayabilir ve gelecekteki başarıyı öngörmeye başlayabilirsiniz.

6) Web sitenizi güncelleyin

Sitenizin alakalı ve optimize edilmiş olduğundan emin olmak için sitenizi sürekli gözden geçirilmeli ve güncellenmelisiniz. Odak alanları, SEO, resim, düzen, dönüşüm noktaları, formlar, videolar, etkileşim, UX özellikleri içermelidir.

7) Harekete Geçirici Mesajları Dahil Edin

Web sitenizdeki her sayfada bir harekete geçirici mesaj (CTA) içermeli ve dönüşüm oranını iyileştirmek için her CTA izlenmeli ve optimize edilmelidir. Bu işlem düzenli olarak yapılmalıdır .

8) Satış sürecinizi belgeleyin

Mevcut süreç tekrarlanabilir ve ölçeklenebilir mi (doğru büyümeyi planlıyorsunuz?) İşlem, satış ekibinin her üyesinde aynı mı? Pazarlama ve satış hizalama bir pazarlama planı önceliği olmalıdır.

Yazar: Betül EYUBOĞLU