İLETİŞİME GEÇİN

B2B Organizasyonlar Yapmak, Roadshowlar Düzenlemek

B2B Nedir?

B2B “işletmeden işletmeye” ya da “şirketten şirkete” tamlamalarının İngilizce karşılıklarının kısaltmasını göstermektedir. B2B en genel anlamı ile şirketlerin kendi aralarında yaptıkları alım satım işlemlerini ifade eder.

Hem geleneksel ticarette hem e-ticarette yaygın olan B2B işlemlerde işletmeler tüketicilere değil toptan ürün alım satımı yapan ve perakende satış yapan işletmelere ulaşır. Yani alım satımda her iki taraf da işletme olmaktadır. B2B tanımı da buradan gelmektedir. B2B iş nasıl yapılır.

B2B yaparken önem verilmesi gereken konuların başında hedef kitlenin belirlenmesi gelir. Sektör yada ürünlerin firmaları doğru bir şekilde belirlemelisiniz. Hedef kitleniz olarak tanımladığınız bu firmalara kullandıkları iletişim kanalları ile ulaşabilirsiniz.

Ürünlerin satılacağı firmalara ulaşırken firmaların kullandığı sosyal mecralardan ve dijital yayınlardan da yararlanabilirsiniz.

Kitleniz ve kitlenize ulaşacağınız kanallar konusunda netleştikten sonra dijital pazarlama çalışmalarına başlayabilirsiniz. Tanıtım çalışmaları daha fazla firmaya ulaşmanıza yardımcı olur. Son olarak hedef kitlenize ürün ve hizmetleriniz hakkında en doğru bilgiyi vermelisiniz. E-ticaret siteniz varsa ürünler için kaliteli ürün fotoğrafları kullanmaya özen göstermelisiniz.

B2B Pazarlama Nasıl Yapılır?

Bu pazarlama alanında ürün ve hizmetlerinizi çok iyi tanıtmanız gerekiyor. Şirketlerin sizi bulması için internette görünür olmanız gerekiyor. Bir şirket bir ürün aradığında arama motorunda ilk sıralarda yer alarak karşılarına çıkmalısınız. Bunun için de SEO çalışmalarına önem vermek gerekiyor. Şirketlere ulaşmanın birçok yolunu kullanmak lazım.

Hangi şirketlerin ne gibi ihtiyaçları var bilmek nemli. Arayış içinde olan şirketlerin karşısına en iyi şekilde çıkmak için gerekli çalışmaları yapmalısınız. Bir şirket bir başka şirkette her açıdan profesyonellik bekler. Şirketlerin satın alma davranışı bireysel tüketiciden oldukça farklıdır.

B2B pazarlamada dikkat edilmesi gerekenler

Müşterileri çok iyi dinlemek

E-posta tanıtım olanaklarını iyi kullanmak

İçerik çalışmalarına önem vermek

Hedef kitleye yönelik içerik oluşturmak

Şirketler arası pazarlama dilini iyi kullanmak

Değer ve fayda konusunda fark yaratmak

Arama motoru optimizasyonu yapmak

Sosyal medya çalışmaları yapmak

B2B Programlarının Amaçları

  • Potansiyel müşteriye ulaşılması ve sipariş alınması,
  • Acente, temsilci ve dağıtıcı bulunması,
  • Üretim ve pazarlama için işbirliği ve ortak yatırım olanaklarının araştırılması,
  • Alım  bazda bilgi edinilmesi ve araştırma yapılması,
  • Gidilen ülkenin pazar potansiyeli ve iş kültürünün tanınması.

B2B Proje ve Bütçe Yazmak : 25.000+KDV

B2B Ön Heyet ve Organizasyonu : 15.000+KDV

B2B firma tespiti ve görüşmeler : 15.000+KDV+ firma x 1.000 TL
B2B Organizasyon Tamamlama : 25.000+KDV