Analiz kısa açıklamasıyla  bir konuyu temel parçalarına ayırarak, daha sonra parçaları ve aralarındaki ilişkileri tanımlayarak sonuca gitme yoludur.

İhracat danışmanları da danışmanlık hizmeti verecek firmalarının analiz sürecine ilk önce temel terimlerden başlar .Ürün nedir ?  Üretim kapasitesi yeterli midir ? Kalite belgeleri var mıdır ? gibi. Daha sonra bu parçaları aralarında ilişkilendirip firmanın eksikliklerini bulurlar. Örneğin; detaylı ve açıklayıcı bir web sitesi oluşturması, kartvizitlerinin yenilenmesi gibi. Bu eksiklerin giderilmesi ile birlikte Şirket Profili dediğimiz bir nevi firmanın kimliği niteliğinde olan bir profil hazırlarlar. Bu oluşturulan şirket profili firmanın yurtdışında tanınması için kullanılır.

Bu yüzden firma ne kadar iyi analiz edilirse o kadar doğru bir profil oluşturulur ve yurtdışındaki firmalara firma açıklayıcı bir şekilde tanıtılmış olur. İyi bir analiz ilerde doğabilecek soru işaretlerini temelde çözme fırsatı yaratır.