İhracat Haftası – Tasarım Haftası – İhracatta Yola Çıkanlar – İhracat Pusulası – İhracat Zirvesi vs. vs…

Türkiye İhracatçılar Meclisi; yeni organizasyon şirketimiz. Hayırlı olsun.

Ülkenin en büyük ve en zengin kurumunun yurtdışında tanıtım planın olmaması ne kadar kötü. Tüm olay Türkiye de farkındalık yaratmaya sığınarak Cumhurbaşkanı ve Hükümete şirin görünmek mi? Ülkenin en önemli reklam mecraları, mail serverlar, bürokrat ve hükümeti bu alanda çalıştırmak için koşuşturmak sonra…

Hollanda dan bir misafirimiz bu etkinliği önemsedi. Görüşmemizi bu tarihlere uyarladı. O kadar yol geldi. Cumartesi 1 gün bizim eğitimimize de katıldı. Herkese sorduğumu ona da sordum.

Ne düşünüyorsun?

Tatmin olmadım. Beklentimin çok altında gerçekleşti dedi.

Sayın Başkanım. Sizin iyi niyetli olduğunuza eminim. Çünkü bu kadar saçma sapan şeyin bir algı problemi olmaktan öteye gitmeyeceğini düşünüyorum. Türk ihracatını geliştirmek için durup durup seçim ayları yaklaştıkça çoğalmasının sebebi başkanda olamaz.

Hala müşteri yerine satıcıya reklam yapma kafasından çıkamayan Türk ihracat kafasının ne zaman düzeleceğini çok merak ediyorum.

Bu ülkenin kaynaklarının neden heba edildiğini anlamıyorum. Aslında bire bir konuştuğumuzda bürokratların ve TİM üyelerinin de bu konuda geniş ufuk ve hayal güçlerini görüyorum. Ancak iş uygulamaya gelince milyon dolarları neden afrika, Avrupa ve Ortadoğu yerine İSTANBUL da harcadıklarını anlamıyorum.

TİM, Sayın Başkan,

Elinizdeki gücü ihracata destek ve geliştirmek için kullanacaksanız lütfen organizasyonları artık Edirne nin dışına taşıma vakti geldi geçiyor.

Öneriler;

1: Avrupa – Güney Amerika – Uzak Asya – Çin –  ABD – Balkanlar – Rusya Roadshowu organize etmek ve en az 50 ülkede stratejik geliştirme çalışması yapmak.

2: Bu 50 ülke için geniş çaplı ticari istihbarat çalışması yapmak ve İthalat ve Üretim firmalarını belirlemek

3: Bu bilgilere yönelik algı operasyonu yapmak ve dijital pazarlama kanallarını kullanarak onlara ulaşmak

4: Türkiyenin ilk veri işleme merkezini kurmak, ticari istihbarat merkezini kurmak,

5: Yurtdışı Diller çağrı destek merkezi için kurmak.

6: Her şirkete bir İHRACAT DANIŞMANI atayacak hazırlığı oluşturmak.

7: İhracat Akademisi kurmak ve 170 ülke için 3.400 kişiyi yetiştirmek ve ülke dillerini öğreterek nüfus ve ekonomik büyüklüklerini göre o ülkelerde yaşayarak ihracat çalışması yaptırmak.

8: TİM Startup Kuluçka merkezi kurmak ve ihracat projelerini desteklemek

9: Ticari Ateşe kadroları ile ülke maslarının birleştirerek her ülke için bir grup oluşturmak. Her şehir için bir personel ile mikro ihracat alt yapısı kurmak.

10: Booking gibi Alibaba yıda kaçırdık. Şimdilerde peşin peşin alibaba üyelik bedellerini ödüyoruz. Bu süreci artık lehimize çevirerek kendi platformumuzu kurmak desteklemek zamanı geldi.

11: Sosyal Medya Türk ihracat melekleri projesi ile dünyada her sosyal medya kullanıcısının günde bir kez Türk ihracatı ve ürünlerinden haberi olmasını sağlamak…

Bugünlük yeter. Gene hızımı alamadım başkanlar. Hızımı alamadım TİM. Hızımı alamadım Sayın Mehmet Büyükekşi. Hızımı alamadım İhracatçı birlikler.