İhracat , bir malın yabancı ülkelere döviz karşılığı yapılan satışıdır. İhracat ile satışlarınız , karlılığınız artar , firmanıza düzenli para akışı , yeterli işletme sermayesi sağlanır , devalüasyona karşı korunursunuz. İhracat ile birlikte uluslararası iş dünyasının bir parçası olur , istihdam yaratır, dış ticaret açığının kapanmasına yardımcı olursunuz. Daha birçok avantajı bulunan ihracatı yapmak için özel bir belge , izin gerekmez.  Ticaret ve Sanayi Odası gibi kuruluşlara kayıt yaptırma ile ihracatçı hüviyet kazanmış olur.

Akabinde hedef müşterilerini tespit edilir, ihracat sözleşmesini imzalanır, ihracat belgeleri hazırlanır bu aşamalar sırasıyla gerçekleştirilir.  Müşterilerin bulunması aşaması oldukça önemlidir. B2B siteleri , sosyal medya , müşteri ziyaretleri , ticari müşavirlikleri gibi seçeneklerle gerçekleştirilir.

Bütün bu aşamalar sizlere yoğun iş yükü olarak geliyorsa ihracat danışmanlık firmalarından destek alabilirsiniz. Kafanızdaki ihracatla ilgili her türlü soruya yanıt bulmuş olursunuz.

İhracat rotamızı Kanada’ya çevirdiğimizde ; Türkiye Kanada’ya ihracatta 34. Sıradadır. (1,03 milyar $) Kanada’da çok fazla sayıda farklı etnik ve kültürel topluluk bulunmaktadır. Kanada şirketleri iş konusunda oldukça titiz hareket ederler. İş görüşmelerinde dakik olunmalı, kılık kıyafete dikkat edilmeli, hatta yanımızda kartvizit bulundurmak faydalı olacaktır. Kanada ile yapılacak iş görüşmesinden önce ziyaret günleri iyi planlanmalı, resmi tatiller / çalışma saatleri dikkate alınmalıdır.

1 Ocak,21 Mart,24 Mart,19 Mayıs,1 Temmuz,4 Ağustos,7 Eylül , 12 Ekim, 11-12 Kasım , 25-26 Aralık resmi tatilleridir. Kanada’nın resmi dilleri; Fransızca ve İngilizcedir.

Kanada’ya ihracat yapmadan önce; ülke ürün ihtiyacı tespit edilir. Ülke ile ilgili politik , coğrafi her türlü alanda araştırma yapılır.  Ülke analizi gerçekleştirildikten sonra strateji belirlenir. Maliyetler,karlılıklar, gelirler incelenir, finansal analiz gerçekleştirilir. Devlet destek ve teşvikler araştırılır ,dijital platform iyi kullanılmalıdır. Şirketimizin reklamını herkese yapmalıyız. X ürünü satacağım , sadece Xin alıcısı şu kesimdir diye düşünmemeliyiz.  X i kimin alacağını kestiremeyiz. Global pazarda, global dili kullanmalıyız.

Sonrasında şirketin gerekli materyalleri oluşturulmalı . Kurum kimliği , tanıtım yazısı , logo vs.

Şirket olarak ben kimim sorusu yanıtlanmalı? Uygulama kısmında kendi reklamını yapmak oldukça önemlidir.  Kanada için potansiyel alıcı listesi hazırlanır. Ürünle ilgili tüm alıcı kitlesi belirlenir.

Tüm bu planlar çerçevesinde firma için fuar planlaması yapılır.

Kanada için; fuar planlamasında resmi gün/tatilleri,ekonomik,çevresel şartlar göz önünde bulundurulur.    Firmam için ne yaptım? İşlemleri, nasıl daha iyi hızlandırırım? Sorusunu sormalıyız kendimize.

Unutulmaması gerekir ki ürünler/ işletmelerde insan gibidir.

Onların da hayat seyri vardır.

  1. Giriş(sunuş)dönemi
  2. Gelişme dönemi
  3. Olgunluk dönemi
  4. Gerileme dönemi

Bu eğri üzerinde ürün hareket ettiğinde , rekabet , dağıtım, fiyatlandırma , tutundurma ve Pazar bilgisiyle ilgili stratejilerin periyodik olarak değerlendirilmesi ve muhtemelen değiştirilmesi gereklidir.

İşletmenin hayatta kalabilmesi , Türkiye’nin istihdam yapısını geliştirmek , gelişmişliği , GSYİH artırmak, eğitim problemlerinin önüne geçmek için daha fazla çalışmak , üretmek ve ihraç etmek gereklidir.