İhracat Nedir? İhracat Danışmanlığı Nasıl Yapılır? İhracatta Pazarlama Evreleri Nelerdir?

İhracat Nedir? Bir ülkenin ürettiği mal ve hizmetlerin yabancı para cinsinden satılması ihracat olarak tarif edilir. Biz ülkemize giren tüm pasaportlu parayı ihracat olarak tanımlıyoruz. İGEME olarak bizler ihracat için uzun bir yolculuk ve sistemli bir çalışmanın olması gerektiğini düşünüyoruz.

Tüm bu çalışmalar aslında hiçte zor değildir.

İhracat için yapılacak çok şey var ancak tüm bu zor şeyler bir sistem ve tanımlamalarla çözülebilir.

İhracatçı olmak, İhracat yapmak her şey de olduğu gibi bir karar vermekle başlar. Ama özlü sözler ve moral sözcükler gibi %50 si değildir.
Bu sizin yeni bir bakış açısına kavuşmanız, yeni bir kimlik oluşturmanız, bu alanda birçok çalışma yapmanız en önemlisi de gerçeğin olgunluğuna ulaşma sürecinizin tamamlanmasıdır.
Türkiye de iş hayatı manipülasyon ve “mış gibi yapma” alanıdır. Bu alan size “mış gibi yaparken” farkı bir evren inşaa eder. Bu evren sizin kurduğunuz içinde yaşadığınız, bir şekilde sürdürdüğünüz dar bir evrendir. Uluslararası alan sizin “mış” evreninizin yeniden inşaa edilmesini gerektirir. Yeni evren, kurumsal, disiplinli, planlı ve uluslararası olmalıdır.

İhracat için bir satış sistemine ihtiyacımız var.
Bu sistem her şey de olduğu gibi yönetilebilir küçük görevlere ayrıştırılarak tanımlanır ve delege edilirse yapılabilir.

Bunun için ihracatı evrelere ayırmak ve görevleri tanımlamak zorundayız. Bu tanımlayacağımız evreler büyük resmin evreleridir.

Hadi bu evreni kurmaya başlayalım…

1 evre:  Analiz
2 evre:  Empati
3 evre: Strateji belirleme
Finansal Projeksiyon
Dijital ve Reklam Projeksiyon
Teşvik Projeksiyonu
Global Strateji
Hedef Pazar Stratejisi
4 evre: Materyal Üretimi
5 evre: İsimlendirme
6 evre: Temel atma
7 evre: Uygulama Süreci
8 evre: Database oluşturma
9 evre: Ekosistem oluşturma
10 evre: Pazar araştırma planlaması
11 evre: Networking Oluşturma
12 evre: Fuar planlama planı
13 evre: 365 gün ihracat yönetişimi
Tüm bu evrelerin tarif edilmediği ve yönetilemediği bir İhracat Evreni ya da Eko sistemi başarılı olmayacaktır…
Bu evreleri teker teker ve sürekli yaparsanız başarı kaçınılmazdır.
Evet. Başarı ilk adımla başlayan bir yolculuktur. Mesele yolculuğun nereden nereye gideceğini ve yolu gösteren bir haritaya sahip olmaktır.
Her işin uzun soluklu planlanması ve bir sisteme sahip olması gerektiğini düşünüyoruz. Bu nedenle uygulanabilir bir sistemi İhracat Satış planlaması için öneriyoruz.

İhracat Danışmanlığı Nasıl Yapılır?

İhracat danışmanlığı tüm bu evreyi ön görmek, planlamak, çalışmak, fleksibl hareket etmek ve sürekli güncellemek ile başarılır.

İhracatta Pazarlama Evreleri Nelerdir?

İhracat pazarlamasında 13 evrenin tamamını planlamalıyız. Bu planlama da pazarlama evreleri aslında hazırlanmış materyallerin yönetimidir.

Dijital pazarlama evresi
Mail ve Adworks Çalışması
Sosyal Medya çalışması
Konvansiyonel Pazarlama
Roadshow
Fuar ve geleneksel pazarlama

Tüm sektör çalışanlarına Murat Işık tarafından kazandırılan bu evre zincirini kullanırken sadece kaynak gösterme nezaketini bekliyoruz…