Satılacak ürüne ilişkin soru ve analiz adımları ne olmalıdır?

İhracat yapmaya karar verdiniz, bazı önemli konuları inceleyip soruları cevaplamak gerekir.

İlk olarak ürünün GTİP kaydını oluşturmak gerekir. Daha sonra bu ürünü Türkiye de ve dünyada araştırıp ne kadar satış miktarının olduğunu öğrenmek ve hedef pazarı seçmek gerekir. Uluslararası ticarette kabul gören istatistiki veri tabanlarının karşılaştırmalı tablolarından yararlanarak hedef pazarınızı seçebilirsiniz.

Demografik yapı, coğrafi konum, sosyal ve ekonomik yapı, kültürel yapı ve yaşam tarzı, tüketim alışkanlıkları, teknolojik ve endüstriyel yapı, politik ve hukuki durum, var olmak istediğiniz pazara göre farklılık gösterebilir. Bu değişkenler hakkında, bulabildiğiniz kadar çok kaynak tarayın, okuyun, araştırın. İnternet çağında yaşadığımız için artık bu bilgilere ulaşmak çok kolay.

Rakipleri araştırmak gerekir, artı yönlerimiz ve eksi yönlerimiz nelerdir? Sizden farklı ürünleri var ise bunlar nelerdir, fiyatları nelerdir bunlar araştırarak firmanıza yol haritası çıkarın.

Pazara girmeye başlamadan önce yine bazı sorulara cevap aramalı, ardından da istihbarat toplayacağınız bilgi kanallarını bulmalı ve dersinize çok dikkatli çalışmalısınız.

Ürünün kalite ve özellikleri nasıl olmalı? Her ülke sosyo-ekonomik düzeyine göre farklı standartlara sahiptir. Amerika’daki müşteriniz Katar’daki müşterinizle aynı beklentiye sahip değildir. Bu soruyu çok iyi değerlendirmemiz gerekir.

Satış ve tanıtım kanalları nelerdir? Hedef ülkede ürününüzle alakalı büyük fuarlar yapılıyorsa bu kaçırılmaması gereken bir fırsattır. Ekonomi bakanlığının desteklerinden faydalanarak bu fuarlara katılabilirsiniz.

Stok durumuzun ve kapasiteniz nedir? Stok durumunuzu analiz etmekte fayda var kapasiteniz ihracat yapmayı karşılıyor mu? Bunları analiz ederek önlem almalısınız.

 

 

Murat IŞIK

Genel Müdür