İhracat yapmak için Analiz Soruları ve Konuları - İGEME | İhracatı Geliştirme Merkezi İGEME | İhracatı Geliştirme Merkezi

İhracat yapmak için Analiz Soruları ve Konuları

Okuma Süresi: 2 Dakika

İhracat yapmaya karar verdiniz, yol haritanızı çıkartırken bazı önemli konuları inceleyip soruları cevaplamak işinizi kolaylaştırır.

Ürünün kabul gören uluslararası isminin ne olduğunu öğrenmek ile başlayın. Dünya’daki ve Türkiye’deki ihracat miktarlarını inceleyin, sektörünüzdeki en güncel olaylar hakkında bilginiz olsun. Sektörünüzün eğilimleri ve Türkiye’nin pazardaki payını bilin.

Arama yaparken, hangi anahtar kelimeler ile arama yapacağınızın listesini çıkartın, arama motorları size bu konuda destek olur, yazarken ekrana bakmanız yeterli. Hangi sosyal medya araçlarında nasıl bulunuyor sorularının cevaplarını araştırın.

Rakipleriniz, digital ortamda ne durumda, satış yöntemleri ne, hangi dağıtım kanallarını kullanıyorlar, nerelerde varlar, nasıl çalışıyorlar. Web sitelerini incelerken, bilgileri de kontrol edin; doğru mu güncel mi, içerik yazıları nasıl, hangi yabancı diller kullanılmış, sizden farklı ürünleri varsa hangileri, fiyatları nasıl, sizinkinden pahalı mı daha mı ucuz, farklılıklar varsa farkınız ne, sahip olunması gereken standartlara sahip misiniz, güçlü ve zayıf yönlerinizi anlamaya çalışın.

Web sitelerinin açılış süresi çok önemli, hızlı bir kuşak geliyor, çağa ayak uydurun, teknolojiyi kullanın. Empati yapın, siz olsanız web sitesinde hangi bilgileri görmek istersiniz. Webdeki sorgulamaları karşılaştırın, ölçüm yapın, bilgi toplayın.

Satmak istediğiniz ürünle ya da hizmetle ilgili bütün bilgileri topladıysanız, sıradaki, ihracat pazarı analizi. Neye göre hedef pazarı seçtiğiniz önemli. Zira, uluslararası ticarette kabul gören istatistiki veri tabanlarının karşılaştırmalı tablolarından yararlanarak, nokta atışı ile hedef pazarınızı seçebilirsiniz.

Türkiye ve Dünya’daki ithalat ve ihracat rakamlarını karşılaştırıp, hedef pazardaki ithalat pazarının büyüklüğünü ölçebilirsiniz. Ayrıca, ihraç pazarındaki rakiplerinizi tanıyabilir, pazar bilgilerine ulaşabilirsiniz.

Demografik yapı, coğrafi konum, sosyal ve ekonomik yapı, kültürel yapı ve yaşam tarzı, tüketim alışkanlıkları, teknolojik ve endüstriyel yapı, politik ve hukuki durum, var olmak istediğiniz pazara göre farklılık gösterebilir. Bu değişkenler hakkında, bulabildiğiniz kadar çok kaynak tarayın, okuyun, araştırın.

Her hangi bir veride hata yapılması, işletmenin para ve zaman kaybetmesine neden olur. Bu nedenle, pazar analizinde, bütün detaylar göz önünde bulundurularak, doğru bir biçimde araştırma tamamlanmalıdır.

Yazar : İpek KOZA

 




Herkesten Önce Haberim Olsun !


Acil Bigilendirme Beni Arayın
Mail Bigilendirmesi Yapın
İletişim Bilgilerinize Ekleyin