İhracat yapmaya başlamak: İhracat Analizi - İGEME | İhracatı Geliştirme Merkezi İGEME | İhracatı Geliştirme Merkezi

İhracat yapmaya başlamak: İhracat Analizi

Okuma Süresi: 2 Dakika

Her satıcının bir alıcısı, her alıcının bir satıcısı vardır. Uluslararası pazarlarda, neredeyse her sektörden ürünleri bulmak mümkün; gıda, tekstil, elektronik, mücevher, kozmetik, ilaç, petrol, doğal taş, orman ürünleri, ve hatta su. Ürünlerin yanında, hizmetler de ticarette önemli bir yere sahip;  turizm, bankacılık, danışmanlık, lojistik. Elbette, liste uzatılabilir.

Satmak istediğiniz, ne olursa olsun, uluslararası pazarlarda var olmak şirketiniz, sizin ve çalışanlarınız için sayısız olanaklar sunar. İç pazara olan bağımlılıktan kurtulmanın verdiği rahatlık, mevsimsel dalgalanmalardan etkilenmeden satışlarınızın devam etmesi, buna bağlı, üretim kapasitenizin verimli bir şekilde kullanılması,  yerel piyasadaki rakiplere karşı artan prestijiniz ve ilerleyen süreçte, istihdam artışı, sürdürülebilir büyüme, karlılığınızın artması işletme faydalarına örnek olarak sayılabilir. Farklı kültürlerle etkileşim sağlayarak, yenilenmek ve yapabileceklerinizin farkına varmak, kendinize ve çalışanlarınıza verebileceğiniz en güzel hediye. Bireylere göre sıralaması değişse de, ihracat yaparken öğrendiğiniz bilgiler, biriktirdiğiniz tecrübeler, ülke ekonomisine katkıda bulunduğunuz için hissettiğiniz haklı gurur duygusal faydalar olarak karşımıza çıkar.

İhracatın, yerel satışlardan temel farkı, daha maliyetli olmasıdır. Bankacılık işlemleri, lojistik çözümleri, gümrük sistemi, vergi oranları, hukuk sistemi, kültürel farklılıklar, maliyetleri etkileyen unsurlardır. Ayrıca, birçok devlet, kendi ülke sınırlarına girecek ürün ve hizmetler için çeşitli kalite belgelerinin olmasını zorunlu tutar. Türkiye Cumhuriyeti’nin 2023 ihracat hedefleri doğrultusunda, yurt dışı satışları arttırmak amacıyla, şirketlere devlet destekleri veriliyor.

İşletmenizin ihracat yapmaya hazır olduğuna karar verdiğinizde, sağlam adımlarla ilerlemek için bir yol haritası çıkartılır ki, buna ihracat analizi diyoruz. Analiz, en basit tanımıyla, bir konunun derinlemesine incelenmesidir. Satmak istediğiniz ürün ya da hizmet analizi ve pazar analizi olarak, araştırmayı ikiye bölerek daha hızlı ilerlersiniz.

Günümüzde, internet sayesinde bilgiye ulaşmak eskisinden çok daha kolay. Merak ettiğiniz her konu ile ilgili birkaç anahtar kelime kullanarak arama yaptığınızda, sizin için sıralama yapan bir sistem var. Doğru araştırma teknikleri ve masa başı araştırma yöntemleri ile nokta atışı hedef pazarı seçebilir ve pazara giriş stratejisi oluşturabilirsiniz.

Yazan : İpek KOZA




Herkesten Önce Haberim Olsun !


Acil Bigilendirme Beni Arayın
Mail Bigilendirmesi Yapın
İletişim Bilgilerinize Ekleyin