Yurt içi ve yurt dışı pazarlama faaliyetlerinizin uyumlu olduğundan emin olun, Rekabet gücünüzü tanıyın ve zayıf yönlerinizi tespit edin Ölçülebilir amaçlarla ihracat stratejinizi oluşturun Çevrimiçi olarak verilen dışa aktarma planlama araçlarını kullanın. Şirketinizin değişime nasıl tepki vereceğini sınamak için temel seviyeler geliştirin

Sağlam bir ihracat stratejisi, bankacılar, mali müşavirler ve devlet kurumlarıyla etkileşim halinde olmanıza yardımcı olacaktır. Yetenekleriniz dahilinde yetişmenizi sağlayacak.

Neden bir ihracat stratejisi var?

Sağlam bir ihracat stratejisi geliştirmek, ihracat hedeflerinizi tanımlamanıza ve kaynaklarınızı bu amaçlarla eşleştirmenize yardımcı olur. İhracat stratejiniz, temel iş olarak tanımladığınız pazar sektörlerini yönetmenize yardımcı olacaktır. Kaynaklarınıza odaklanmak, yeni ihracat müşterilerinize kaliteli yanıtlar vermenizi ve hizmet vermenizi sağlar. İyi geliştirilmiş bir ihracat stratejisi, bir dizi servis sağlayıcıyla ilgilenmede yardımcı olacaktır.

Bunlara ek olarak müşterilerin hassas olduğu konulara değinmekte de fayda var.

Müşteriler, bir ithalat- ihracat operasyonunun can damarıdır. İşletmenin finansal varlıklarıdır.

Müşterinin güvenini kazanmak zorlu bir süreçtir. İthalat ve ihracata gelince, mesafeden dolayı müşterilerin iş dünyası için başka bir yere gitmesine neden olan belirli sorunlar yaşanır.

Müşteri memnuniyetsizliğinin en büyük noktasından biri, şikâyet etmeye gidecek bir yerleri bulunmamasıdır.

Örneğin; Müşteri e-ticaret sitesinden bir ürün alır ancak nakliye ücretlerinden memnun değildir. Yüz yüze bir görüşme de zor olacağından bunu mail ortamı ile gerçekleştirir.

E-postalarınızı kontrol edin. Aksi halde müşterinizin yardım çığlıklarını duyamaz ona yardımcı olamazsınız. Müşteriniz, işletmenizi sosyal medya hesabından eleştirebilir, memnuniyetsizliğini büyük bir kitleye dile getirebilir.

  • Analizler yaparak, müşteri taleplerini, gelirleri, işletme karlılığını test etmelisiniz.
  • Mal tesliminde geç kalmayın. Geç gönderiler her türlü baş ağrısına neden olabilir.
  • Yanlış mal gönderimi, yanlış müşteriye ürün gönderme gibi aksilikler yaşanabilir.
  • Bu durum düzeltilmeye çalışırken müşterilerin değerli zamanı harcanabilir.

Malları teslim etmekte sürekli geç kalırsanız, müşteriniz ilk seferinde mazeretinizi kabul edebilir, ikinci seferde size kötü bakabilir ve üçüncü seferde ki geç teslimat sonucu işletmeniz ile vedalaşabilir.

Ancak bir zaman çizelgesi oluşturduğunuzda, Örneğin bir akreditif karşılığında ödeme toplamaya yetki verebilirsiniz.

Bir gönderimde hata yaparsanız bunu kabul edin, özür dileyin ve hatanızı düzeltin.

Yazar: Betül EYUBOĞLU