Hedef Pazar seçilirken şunlar dikkate alınması lazım

  1. Rekabet : Çok büyük pazarda başarılı ve uluslararası pazarlara açılmak istiyorsanız orda güçlü rakiplerinde olmasını hesabınıza katmak gerekmektedir .
  2. Pazar büyüklüğü : hedef pazarların büyüklüğü , potansiyel müşteri bulunması ihracatta başarılı olmak ve müşteri bulmasının önemli kaynaklarından birisidir .
  3. Farklılıklar , kendi ülkenizde satış yapmakla ihracat yapmak arasındaki en önemli fark müşterilerin ve ülkelerin kültürel , ekonomik farklardır , bu farkların bilinmesi ve tesbit edilmesi ve ona göre ihracat yapılması gerekir , ilk defa ihracat yapıyorsanız coğrafi açısından yakın ülkeler seçmeniz daha doğru olur çünkü nekadar ülkeler uzaklaştıkça okadar farklılıklar da artabilir ve maliyetinizde artar sonuçta .
  4. Müşteri istek ve ihtiyaçları : yeni müşteriler bulabilmek ve onların sizden alım yapması için onların isteklerini ve ihtiyaçlarını sağlamanız gerekir oyüzden hedef pazardaki müşterilerin istedikleri ürünleri ve ihtiyaçları karşılamanız gerekiyor ki onların da sizden ürün almaları için.
  5. Pazar bilgileri :  yukarıda bildirdiğimiz Rekabet , Pazar büyüklüğü , Farklılıklar ve Müşteri  istek ve ihtiyaçları sağlamak için Pazar  bilgileri toplamanız lazım ki yardımcı olsun sizlere . bu bilgiler daha sonra dağıtım ve fiyatlandırma işlemlerinde ve başka satış işlemlerinde sizlere yardım sağlayacaktır .