İhracatta Müşteri Bulma Teknikleri

İhracata başlayarak, kalıcı ve sürekli satışın sağlanabilmesi için firmaların alt yapılarının oluşturulması ve ayrıca müşteri memnuniyetini ön planda tutarak satışların artırılması.

Eğitim konuları:

  • İhracata hazırlık
  • İhracatın aşamaları
  • İhracat Departmanının oluşturulması
  • Global firma imajının oluşturulması
  • Hedef Pazara yönelik doğru elemanı seçmek
  • Web sitesinin oluşturulması
  • Hedef pazarların belirlenmesi ve Pazar araştırması nasıl yapılır?
  • Kültürel farklılıkların irdelenmesi
  • Coğrafi ve fiziki koşullar
  • İnternet
  • B2B siteleri
  • Arama motorları
  • e-mail marketing
  • Fuarlar (Yurtiçi fuarlar, Yurt dışı fuarlar)
  • Uygun fuar seçimi nasıl yapılır?
  • Fuara gitmeden önce yapmamız ve bilmemiz gerekenler
  • Fuar sonrası yapılacaklar
  • Face to face (Yüz yüze Pazarlama)
  • Yurt Dışındaki bilgi sitelerinde ve Tanıtım Kataloglarında yer alma

 

  • Görsel medyada yer alma
  • Ticari Heyetler
  • Türkiye’ye gelen alım heyetleri
  • Satım Heyetleri (Dış ticaretten Sorumlu devlet bakanıyla, başbakanla)
  • Yabancı firmaların Türkiye mümessilleri
  • İşadamı dernekleri
  • Genel Soru ve cevaplar
  • Ticari ataşelikler, Konsolosluklar, Kosgeb, İgeme,
  • İhracatçı birlikleri
  • Beşeri İlişkiler (Yurt dışında yaşayan akrabalar, Tanıdıklar, Satın Almacılar)
  • Yurt dışına çıkarken dikkat etmemiz gerekenler (Uzakdoğu, Ortadoğu, Avrupa, Afrika, Amerika
  • ayrı ayrı incelenmesi)
  • Satış sözleşmesinde bulunması gereken hususlar;
  • Acentalık sözleşmesi
  • Mümessilik sözleşmeleri
  • Alım satım sözleşmeleri
  • İhracattaki riskler ve bunları ortadan kaldırma yöntemler

Bu eğitimde öğreneceklerimiz aynı zamanda iyi bir ihracat danışmanı olmak olacak.

500 milyar ihracat hayal değildir.

Herkesin ihracat yapmak için bir yola, bir sisteme ve ihracat yapma isteğine var.

Bu sistem İhracat Danışmanlığıdır.

Türkiye de ihracatı artırmanın yolu ve refahın yolu kobilerden geçmektedir. Hızlı bir şekilde kobilerin ihracatçı olması gerekir. Büyük ölçekli firma ve sanayi kuruluşlarının çoğu yabancı sermayelidir. Otomotiv şirketleri ülkemizde ihracatın lokomotifidir. Ancak bu firmaların içinde payımız %15 i geçmez. Kobiler ise direkt Türk iş gücü, sermayesi, hammaddesi ile çalışır. Bugün İstanbul’dan Mardine 300 bin kobimiz var. Son KOSGEB rakamları daha yüksek sayılar vermektedir.  Bunların sadece 150 bini üretici yada ihracatçı olsa bu ekonomiye 300 milyar dolar katkıda bulunur. Her KOBİ’nin 1 milyon ihracat yapması ihracat hedefimize 150 milyar dolar katkıda bulunur. Bu ihracatı kobinin yapması ise direkt Türk sermayesinin ve iş adamının gelişimi demektir.

Bu gelişim sadece zenginlik demek değildir. Aynı zamanda dünya görüşü, teknoloji, eğitim, mobilite olacak buda dünyayı daha yakından tanıyan girişimci profesyoneller yaratacaktır. Ayrıca 150 bin İhracat Uzmanı ihtiyacı ortaya çıkaracaktır. Sorun çözmek için bakışı değiştirmek lazım.

Herkes İhracat Yapar yeter ki bir sistem ve motivasyonu olsun.  Bunu başarmak için yapılacak bir çok şey var. Evet zamanda alıyor. Başarı kaçınılmaz.

Nereden mi başlayacağız?

Öncelikle gelsin Kobilerimiz bu yola birlikte çıkalım istiyoruz. Çünkü ihracatı bilen birinden öğrensinler ilk aşamada rehberlik alsınlar ve zaman para kaybetmesinler istiyoruz. İhracatın 15 aşaması vardır. Bu aşamalar

1- Evre : Analiz

2- Evre : Strateji belirleme

Finansal Projeksiyon

Dijital Projeksiyon

Teşvik Projeksiyonu

Global Pazar Strateji

Hedef Pazar Stratejisi

3- Evre : Materyal Üretimi

4- Evre : İsimlendirme

5- Evre : Temel atma

6 – Evre : Uygulama Süreci (Global – Hedef Pazar ikili çalışma)

7-Evre : Database oluşturma (Global – Hedef Pazar ikili çalışma)

PAL  (potansiyel Alıcı Listesi)

HAL ( Hazır Alıcı Listesi)

8- Evre : Ekosistem oluşturma (Global – Hedef Pazar ikili çalışma)

9- Evre : Pazar araştırma planlaması (Global – Hedef Pazar ikili çalışma)

10- Evre : Networking Oluşturma (Global – Hedef Pazar ikili çalışma)

11-Evre : Fuar planlama planı (Global – Hedef Pazar ikili çalışma)

12-Evre : 365 gün ihracat yönetişimi (Global – Hedef Pazar ikili çalışma)

13-Evre : Fiili saha çalışması

14-Evre : Sizin için satan Bayii / Ajan oluşturma

15-Evre : İhracat – İhracat

Şeklindedir. Bu çalışma yapılırken kobilerimizin motivasyonunun eksilmemesi ve sonuç alması için bu evreleri hızlı zararsız geçirmelidir.

Bu nedenle kobilerimizin bu aşama ve çalışmaları belli bir planla içinde yapmasını istiyoruz. Kobilerimiz bu süreci doğru yönetirse günümüz teknolojisi ve imkanları ile bunu yapması mümkün.

Kobilerin bir an önce ihracata teşvik edilmesi ve bu alanda gelişmesi için bir çok teşvik, devlet desteği de mevcuttur. Kobilerimiz bu işi öğrensin, ihracatı geliştirsin diye ekonomi bakanlığımız, ihracatçı birliklerimiz, ticaret sanayi odalarımız eğitim ve destek çalışmaları yürütmektedir. Bu çalışmalarda verdiğimiz eğitimlerde de belirttiğimiz tek şey durmadan ihracat yapmak için çalışmaları gerektiğidir.

Uzun lafın kısası Türkiye de işsizliğin, orta gelir tuzağının, gelişmişlik, eğitim problemlerinin çözümü üretmek ve ihraç etmektir. Bunun çözümü ihracatı öğrenmek , sistem haline getirmek, uygulamak ve motivasyonu kaybetmemektir. Bu  motivasyon ve çalışma içinde devlet harcadığınız her 10 liranın 5 lirasını teşvikler kapsamında karşılamaktadır. O zaman ne yapılmalıdır. Durmak yok ihracat için devam…

 

EĞİTİM YERİ
The Marmara Şişli, İstanbul Şişli

EĞİTİM TARİHİ
21.10.2017 – 22.10.2017
Kontenjan 25 Kişi İle Sınırlıdır.

Saat 09:30 – 17:00 Arası Yemek ve İkramlar Dahildir.
2 Günlük Eğitim Bedeli 999 TL + KDV dir

 

İsminiz

E-mail

Telefon Numarası

Eğitim

Açıklama

Dekontunuz:

Kesin kayıt için ödeme dekontunu kayıt formuna ekleyiniz yada“egitim@igeme.com.tr” adresine mail atınız
Hesap Adı : İGEME
Banka : Yapı Kredi Bankası
Banka Hesap Numarası : TR 1400 0670 1000 0000 8957 9249
Eğitimle ilgili sorularınızı açıklama bölümüne yazabilirsiniz