İhracatta müşteri görüşmeleri yapmaya başlamadan önce hangi kanallardan iletişime geçeceğinizi bilmeniz gerekir. Daha önce bahsettiğimiz kanallardan size en uygununu seçip artık firmanızı tanıtma vakti geldi. Şöyle ki direk olarak satışa geçmeniz doğru olmaz. İlk olarak kendinizi firmanızı, ürününüzü tanıtmaya öncelik tanımalısınız. Müşteriye tanıtım maili atınız içerisinde ürün kataloğunuz olan size tanıtan bir mail. İthalatçılara mail attıktan sonra sıra geldi aramalara ilk olarak kendinizi nasıl tanıttığınız çok önemli güven inşa ederek yola devam etmelisiniz. Ne kadar güven verirseniz o kadar sürkli bir ticaret olur. Müşterinin taleplerine çok dikkat edin. Ürününüzü farklılaştırın rakiplerinize göre hangi yönü farklı hangi yönde iyisiniz bunları karşı tarafa aktarın. Müşteri hangi dağıtım kanallarıyla çalışmak istiyor. Müşteriyi kazanmak için yapamayacağınız şeylerin sözünü vermeminizi öneririm. Sizin için uygun olmayan bir taşıma türü ve ödeme türüne onay vermeniz sizin şirketinize zarar verebilir. Geri dönüşü pek zor olur müşteri güvenini zedelemiş olursunuz.

 

Murat IŞIK

Genel Müdür