İhracatta veri oluşturmak;

Hepimizin bildiği gibi teknoloji çağındayız. Binlerce kilometre uzakta ki bilgilere telefonlarımız, bilgisayarlarımız sayesinde ulaşabiliyoruz. Bize de bu rahatlığı iyi değerlendirmek düşüyor. İhracat yapmak için müşteri bulmamız gerekli.

Peki sizin potansiyel alıcılarınız kimler?

Ürününüzün iyi tanıyorsanız ve satmak istiyorsanız dosyaların, bilgilerin bir arada tutulması gerekir. Database sayesinde gereksinim duyduğumuz bilgilere kısa zaman içerisinde kolay erişim sağlamamız olanaklı hale gelir.

Ürün hakkında detaylı bilgiye sahip olunur, anahtar kelimeler farklı dillerde belirlenir ve internet aracılığıyla araştırmalar yapılır. Database oluşturmaya ülkelerin ataşeliklerine mail atarak başlayabiliriz. Bu bilgilerin güncel olmadığını göz önünde bulundurarak çalışmalara devam etmek yararlı olacaktır. Firma düzenli bir şekilde malını yurtdışına çıkarmayı hedeflediyse dağıtıcı bulması gerekir. Ataşelikten isteyeceğimiz bilgilere dikkat etmeliyiz. Google ‘ı iyi kullanmak ve doğru soruyu sormak gerekir. Öyle ki Excell Word hangi dosyayı istiyorsak Google bize bunların hepsini veriyor.

İhracatta ekosistem oluşturmaya başlayabiliriz şimdi.

Yapmış olduğumuz bu çalışmalara istinaden firmalarla iletişime geçerek belirli bir alt yapıyla birlikte kurmuş oldukları bağlantılar bütünüyle kendi ekosistemlerini oluşturmaya başlar. Elimizde bulunan verileri ve firmanın kendisine vermiş olduğu ürün hakkındaki yapılan çalışmaların hepsini doğru yerde ve doğru zamanda kullanarak kontak kurduğu bağlantıların hep birlikte işleyerek kendi içlerinde bir hareket alanı çalışma prensibi oluşur. Yapılan bu çalışmalar sonuç vermeye ve istenen tepkilerin doğru yönde alınmasıyla birlikte kurulmaya başlanan ekosistem belli bir süre sonra her parça kendi çalışma prensibini öğrenmiş halde işleyişin sürdürebilirlik sağlanacaktır.