DENİZLİ Sanayi Odası’nın düzenlediği ihracatta müşteri bulma teknikleri eğitiminde işadamlarına, imalatçı ve şirketlerin müşteri bulmak ayrıca yeni pazar alanı oluşturmada için sosyal medya kanallarını nasıl kullanmaları gerektiği anlatıldı.

Denizli Sanayi Odası, rutin eğitimlerinin dışında üyelerden gelen talep üzerine İhracatta Müşteri Bulma Teknikleri Eğitimi düzenledi. İhracatı Geliştirme Merkezi eğitmenleri tarafından verilen eğitime katılan üyelere, müşteri bulmak için kullanılabilecek yöntemler aktarıldı. Denizli Sanayi Odası Toplantı Salonu’nda düzenlenen eğitimde Murat Işık tarafından katılımcılara, 365 gün ihracat planlaması, firma analiz soruları, şirket profili çıkarma, hedef kitleye ulaşma teknikleri ve müşteri veri tabanı oluşturma konularında eğitim verdi. Işık, geleneksel yöntemlerin dışında, sosyalleşme aracı olarak kullanılan facebook, twitter ve ınstagram gibi uygulamaları kullanarak müşteri bulma tekniklerini detaylı olarak anlattı.
Dünyada her geçen gün e-ticaretin payının arttığını belirten Işık, “Dünyada e-ticaretin payı giderek artıyor. Çin bu konuda en fazla gelişen ülkelerden biri. Hepimizin günlük yaşamda sosyalleşme aracı olarak kullandığımız facebook, twitter, ınstagram gibi uygulamalar müşteri bulmak, çok fazla kişiye ulaşmak ve çeşitli iş bağlantıları yapmak için oldukça uygun kanallar. Bu uygulamalar sadece arkadaş bulmak için değil müşteri bulmak için de kullanılmalı” dedi.
Denizli Sanayi Odası üyelerden gelen talepler doğrultusunda gelecek yıl eğitimlerinde dış pazara ağırlık verecek. Ayrıca, kurumsallaşma, markalaşma, teşviklerden faydalanma eğitimleri de düzenlenecek.
Osman Nuri BOYACI/ DENİZLİ, (DHA)
FOTOĞRAF

Haber Linki : http://www.hurriyet.com.tr/isadamlarina-sosyal-medyanin-ticarette-kullanim-40288386