Sude bu kadar okuyan insan var ama bu ülke neden bu kadar cahildiye sordu. Metrobüste hijyenik amcanın sağ elindeki seffaf eldivenle ağzımın işçine giren telefonun üstünden tüm tükrükleri savurmadan Mevlana ile Şems arasında kitap yüklü eşekler mesalini anlattım. Devamında da Hülya Avşarın literatürde yer etmesini sağladığı “okumak cehaleti alır eşşeklik baki kalır” lafzını tartıştık.

Metrobüs 1 dakikada bir seferler %80 dolulukla Tüyap kitap fuarına her yaştan insanları taşırken. Bu insanlar imza günleri, yazar söyleşileri, kitap almak için geliyorken nasıl oluyorduda bu elitist kalabalığın genelden bir farkı olmuyordu. Hafatda en az 3-4 kez metrobüse binen biri olarak gene aynı sıkıntılı süreçler yaşanıyordu. Nasıl oluyor duda bu kitabi nesil ve bu kitabi kalabalık okuduğundan bir şeyleri hayatına klavuz yapamıyordu.
Rahşan Eceviziti gördüm standda imza atarken 94 yaşında zor oturuyordu sandalyede ve imzaları atmadan elini kapatarak ağzına öksürüyordu. Neden yoruyoruz bu inzanları uğultulu kalabalıklarda.

Bu eğitimli nesil kime omuzunu vurup geçiyordu. Kimi itip bir an önce kitap almak için öne geçmeye çalışıyordu. Biraz önce ayağına basıp geçtiği önemsemeden özür dilemeden arkasına bakmadan ayağına bastığı cemal süreyya idi.
Test ve soru bankacılığı ışık hızına ulaşmış kalabalık bir yayın evi kadrosu ile kurulan bölümde daha 1 hafta önce açıklanan sistemin soru ve dahası cevapları ile sistem analizlerinin olduğunu iddiaettiğimiz kitaplar satılıyordu. Düngece yeniden değişen teog ve üniversite sistemine uygun diye bağırıyordu Salıpazarında 30 yıl önce beni m çoraplar için bağırdığım gibi bağıran bir yayın evi çalışanı…

Okuduğunu uygulamak hatta bir saniye enpati yapmadan uzak kitap güklü kalabalık aynı hıozda tüketiyordu bilgi ve ışığı. Bu edebi aforizmaların amacı bu kitap ve eğitim sistemi içinden uygulayıcı kalabalıklar yaratamazsak ihracat konusunda, sağlık turizmi konusunda, teşvikler konusunda, AB konusunda uygulama ve takibi yapamazsak boşuna Allahın verdiği nefesi tüketmekten ileti gitmez süreç…

Kitaptaki süreci, eğitimdeki stepleri uygulamadan herşeye her zamana karşı bu süreçte yapılması gerekenleri yapmayanlar nasıl olacakta geleceği inşaa edecek nasıl olacakta başaracağız. Bakın yapamayınca yeniden denemekten değil yeniden inşaa etmekten bahsediyorum. İlk seferi doğru yapmaktan bahsediyorum. Aynı kalabalık metrobüste geri dönerken az önce gezdikleri yer “kitap” fuarı değildi sanırım.