Kore sağlık turizminin en ayırt edici faktörü Kore toplumsal yapısının yenilikçi ve dinamik yapıda bir ülke olmasıdır. Dolayısıyla Kore teknolojisinin hızla gelişmesi ve yaygın kullanımı en belirgin toplumsal özelliğidir.

Son yıllarda “Kore tıbbı çeşitli nedenlerden dolayı sağlık turistlerinin büyük ilgisini çekmektedir. Kore tıbbı günümüze kadar gelen büyük bir Kore kültür varlığıdır. Bu yüzden de sağlıklı yaşam gezisi oluşturularak sağlık turistlerinin ve yerli hastaların yerli şifa geleneklerine bağlı olan uygulamalarla sağlık hizmeti sunulmaktadır.

Sağlık turizmde farklı bir yaklaşım olarak Kore geleneksel tıbbı yani geleneksel kültürü ile çağdaş kültürü karıştırmanın ötesinde, turizm endüstrisinin daha geniş kitlelere daha fazla hizmet sunmak için Kore’nin ileri teknolojisinden faydalanması da şarttır.

Son yıllarda Kore pop kültürünün tüm dünyada popüler olması ve hızla gelişen Kore medikal turizm sektörünün Ortadoğu’daki popülaritesinin artmasıyla giderek artan bir Müslüman sağlık turistinin Kore ’ye doğru yöneldiği ve sağlık turistini Kore hızla kendine çekmektedir.

Kore’ye gelen Müslüman yolcuların sayısı 2012’de 541.518 iken 2014’te 752.504’e yükseldi. KTO, bu yılın ilk dokuz ayında bir önceki yıla göre yüzde 35.8 artışla 708.297’ye yükseldiğini belirtti. Dolayısıyla otelcilik ve konaklama endüstrisi MEDİKAL TURİZMDEKİ en yeni trende yetişmek için, büyük otellerdeki restoranlarda İslam hukukuna göre belirli bir şekilde hazırlanan gıdalara karşılık gelen helal gıdaları otellerinde sunmaya başlamıştır.
Seul’deki yükselen sayıda beş yıldızlı oteller hızla değişen talebe uyum sağlayarak restoranlarında helal yiyecekler sunmaktadır.Helal yiyecekler dünyada artık Müslüman konukları cezbetmek için küçük ama büyüyen bir pazardır.

Kore Turizm Örgütü (KTO) ‘nun helal rehber kitabına göre Plaza Hotel ve Lotte Hotel’deki tüm restoranlar “Müslüman dostu restoranlar” olarak sınıflandırılıyor.

Plaza Hotel, son birkaç yıldır Müslüman konukların sayısının yüzde 10’un üzerinde arttığını söyledi. KTO tarafından onaylanan beş Müslüman dostu restorana sahip Lotte Hotel, son 3 yılda Müslüman müşterilerin yüzde 10 arttığını söyledi. Intercontinental Seoul COEX, Güney Seul’deki lüks oteldeki dört restorandan biri olan “Asian Live” daki Arap bölümünden sorumlu olan helal gıdalar konusunda uzman bir otel şefi kurarak duruma adapte olmuştur.Türkiyede de aynı turizm strateji uygulanarak sağlık turisti ülkemize çekilerek memnuniyet artırılacaktır.

Meltem UYGUN – 24KASIM 2016