MAL İHRACATI

mal ihracatı

OKUMA SÜRESİ : 6 DK

İhracat genel tanımıyla mal veya hizmetin döviz karşılığında yabancı ülkelere satılmasıdır. Bu durumda mal ihracatı “ürünleri” “fiziki” olarak üretim süreci ve buna bağlı olarak yapılacak ihracatı ifade eder.

İhracat işlemi için üretici ve satıcının sektörünün gereği olan izin, standart ve ihracatçı birliklerine sahip olması beklenir.

Mal ihracatında özellikle sektörel, ürün bazlı vergi, pazar, gümrük ve standartlarının kontrol edilmesi beklenir. İhracat ve sürecin doğru yönetimi için sistemin en başta düzenlenmiş olası gerekir.

İhracatçı olabilmek için ise ihraç edeceği mala göre ilgili İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliğine üye olan, vergi numarasına sahip gerçek veya tüzel her kişi ihracat yapabilir. İhracatçı olmak için herhangi bir belge veya izin sertifikası sahibi olmak gerekmemektedir. İhraç edilecek ürünün dünyadaki kimlik numarası olarak kullanılan GTİP kodu belirlenir.

Teşvikler: İhracatın arttırılması için devlet tarafından bir çok teşvik ve destekler sağlanmaktadır. mal ihracatı işin uygulanan destekler üretici ve satıcılar için farklı oranlar dadır.
Ayrıca Hedef ülkeler de oran yükselir.

  • Seyehat Desteği
  • Fuar Harcamaları Desteği
  • Sektörel Ticaret Heyeti Desteği
  • Yeşil Pasaport Avantajının sağlanması
  • Ofis – mağaza – depo desteği
  • Yurt dışında şirket satın alma desteği
  • Türkiye ticaret merkezi desteği
  • Reklam desteği
  • Marka tescil desteği
  • Hammadde desteği
  • Ur-Ge Desteği
  • Ar-Ge ve Tasarım Desteği
  • Makine Giderleri Desteği
  • Yazılım Giderleri Desteği
  • Danışmanlık Giderleri Desteği
  • Sertifikasyon, analiz, test giderleri desteği
  • Marka Desteği

Hedef Ülkeler %20 Ek destek sağlanacak olanlar

  1. ABD
  2. Brezilya
  3. Çin
  4. Etiyopya
  5. Fas
  6. Güney Afrika
  7. Güney Kore
  8. Hindistan
  9. Irak
  10. İngiltere
  11. Japonya
  12.  Kenya
  13. Malezya
  14. Meksika
  15.  Özbekistan
  16.  Şili
  17.  Rusya

İHRACATÇI BİRLİKLERİ

 İhraç edeceğiniz mala göre ilgili İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği’ne başvurmanız gerekir. İhracatçılar birliğinin birçok temel görevleri vardır. En önemli görevleri ise; ihracatçıları örgütlendirmek ve iş birliğini geliştirmek için ihracatı artırarak ekonomik gelişmeye katkıda bulunurlar. Aynı zamanda dış ticaretin ülke açısından uygun bir şekilde gelişmesini sağlamak, ihracatçıların kendi aralarında dayanışmayı ve de mesleki ahlakı sağlayabilmek ve dış ticaretle ilgili konularda çalışmalar yapmak, bu kapsamda da; kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları ve özel sektör kuruluşları üyelerinin menfaatlerini ülke çıkarları çerçevesinde koruyucu ve geliştirici çalışmalar yapmak ve Tim tarafından verilecek dış ticarete ilişkin diğer görevleri yapmak belli başlı görevlerindendir.

Bulunan ihracatçı birlikleri:

          İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birliği

            ­ Ege İhracatçı Birlikleri

            ­ Akdeniz İhracatçı Birlikleri

            ­ Uludağ ihracatçı Birlikleri

            ­ Antalya ihracatçı Birlikleri

            ­ Güneydoğu Anadolu ihracatçı Birlikleri

            ­ Doğu Anadolu ihracatçı Birlikleri

            ­ İstanbul ihracatçı Birlikleri

            ­ İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri

            ­ Doğu Karadeniz Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamuller İhracatçılar Birliği

SORULARLA MAL İHRACATI
1- Mal İhracatı nedir?

Fiziki üretim konusu olan ve Türkiye de üretilen ürünlerin ağırlığı hacmi olan gümrük konusu materyallerin ihracatıdır.

2- Mal İhracatının Sınıflandırılmasına neden gerek duyulmuştur?

Mal ihracatı özellikle ülkemizde 2011 yılından sonta başlayan, hizmet, format, yazılım ve diğer konulardaki ihracat çeşitlemesinin devamında tarif edilme gereği hissedilerek İGEME tarafından ayrı bir sınıf olarak ele alınması ve öğretilmesi gereken bir alan olarak anlatılması gerektiği vurgulanmıştır..

3- Yaptığım ihracat Mal İhracatı ise bunun hizmet yada diğer ihracattan farkı nedir?

Bu durumda dstek adresiniz, teşvik işlemleriniz, süreç yönetiminiz faydalanacağınız ihracat rejimi ve kdv rejimi değişecektir. Bunları biliyor olmak ve buna uygun başvuru ve süreci yönetmeniz için önemlidir.

10- İhracat için sizin yapacaklarınızı nasıl kontrol edeceğim?

Sizin için yapılanlar raporlanacak ve bir CRM programı ile size ait alanda yapacağımız çalışmaları takip edebileceksiniz. Ayrıca her türlü testi yapabilirsiniz. Sıfır güven ilkesi ile hareket etmenizi öneririz. Ayrıca aldığınız hizmet paketine uygun vizyon toplantıları, kahvaltılar, network toplantıları ile size özel toplantı ve sunumlar için bir araya geleceğiz.

9- Bizim için ihracatı yaparken hangi hizmetleri alacağım?

Seçeceğiniz hizmet paketinde söylenen ve yazılan işlemler sizin adınıza sizin için yapılacak. Söylediklerimizi yapacağız, yaptıklarımızın en iyisi yapmak için çalışmaya devam edeceğiz.

8- Tüm bu söylediğiniz işlemleri siz yapabilir misiniz?

İGEME ya da Ekibimizi ayrıntılı araştırmanızı öneririz. ihracat uzmanlarımız, teşvik uzmanlarımız, saha satış uzmanlarımız, Rusça, Arapça, İngilizce, İspanyolca, İtalyanca çağrı desteğimiz, 2 Milyonun üzerinde yurt dışı alıcı datası , yurt içinde yılda 30 kadar fuar katılımı, yurt dışında 40 fuara katılım, yılda 20 satış turu ve kurumlar arasında dayanışma ve ticari istihbarat uzmanlığı ile çalışıyoruz. Üniversite ve sanayi iş birliği aktivitelerimiz ve Brüksel, Casablanka ofislerimiz ile evet yaparız…

7- Tüm sorularımı sizden danışmanlık alalım diye mi bu şekilde cevaplıyorsunuz?

Siz şuan yaptığınız işte yukarıda saydığım şeyleri zaten yapıyorsunuz. Ayrıca bunların dışında üretim yapıyorsunuz. Bu süreçlerde sekreteriniz ya da ustanızın yaptığı işe bile hakim değil misiniz? Ürünlerinizin broşürü için reklamcı gibi çalışmıyor musunuz? Ya da web siteniz için her şeyi kontrol etmek ya da bu hizmetleri almıyor musunuz? Biz sadece bu işlerin İngilizce’sini, Almanca’sını, Arapça’sını oraya giderek, onları arayarak yapıyoruz. (biz sadece diye başlayan cümle işi önemsizleştirir, yerine; “Ürününüz için nokta atışı ile seçtiğimiz hedef pazar, dili, iş kültürü ve tüketim alışkanlıklarını araştırıyoruz. Bütün bu sürecin sonunda, yüz yüze görüşmelerle satış sürecinizi yerinde hızlandırıyoruz.)

6- İhracat için yapılan işlemleri nasıl yöneteceğim?

Tüm bu başlıkları, insan kaynakları seçimi sonrası biliyor olmak, personelin doğası gereği yaşatacağı durumlara hazır olmalı, ayrıca 365 gün ihracat iş planı tek tek başlıkları ile biliyor olmak gerekir.

5- İhracat için kimlere ihtiyacım var nasıl bir personel yapısı olması gerekiyor?

İhracat için çalıştıracağınız kişinin İngilizceyi (İngilizce bilmeden sadece Arapça ile ihracat yapanlar var) biliyor olması gerekir. Ayrıca seyahat sorunu olmamalı. İhracatta müşteri bulmak, ihracatta sipariş ve sözleşme, ihracatta ödeme biçimleri, ihracatta fuar ve organizasyon, ihracat için dijital pazarlama, ihracatta sosyal medya kullanımı, B2B, e-ihracat, lojistik ve gümrük konusunda bilgisi olması gerekir. Ayrıca belli ülkelere seyahat sorunu olmamalı. Schengen vizesi ve hali hazırda pasaportu olması gerekir.

4- Bir şirketin ihracat yapması için neler gerekir.

https://www.igeme.com.tr/ihracat-is-plani/ temel ihracat konusunda en dar anlatımı ile yapılması gerekenler bunlar. Bu iş planını öğrenip buna uygun bir çalışma planını ekte verdiğimiz 365 gün boyunca yapmanız gerekiyor.
İhracat, kurum kimliğinden, sözleşmeye kadar olan süreci Türkçesini ve Türkiye de satış için yaptığınız her şeyi bu sefer hedef ülke diline uygun şekilde yapma işidir. Bu süreci Edirne’nin dışında sürdürme işidir.

11- İhracatta yaptığınız çalışmalarda nasıl bir yol izleyeceğiz?

Biz sizin personeliniz gibi çalışacağız. Sizin adınıza sizin için iletişim kuracağız. Önce sizin elemanınız olmamız için işe almanız gerekir. Ona bir mail hesabı belirlemeniz, telefon hattı ve masa tahsis etmeniz gerekir. Bizde de süreç bu şekilde başlayacak sizin için yapacaklarımızı planlayıp iş planı yapıp ona uyacağız.

12- Bu fiyatlar pahalı değil mi?

Fiyatlar en önemli konu gibi durur. Ancak aşağıda yapılan işleri tek tek fiyatlandırın ve bunları kaça yaptıracağınız kişilerle tek tek konuşun ve fiyat isteyin. Sonra tekrar konuşalım. Örneğin; Sizin için günde 50 yurt dışı telefon edecek Arapça konuşacak bir personelin maliyeti ne kadar dır? Maaş, telefon, internet, arayacağı data, konuşacağını öğretmek, sigorta, kaç paradır. Yada sizin için 10 gün yurt dışına seyahat edecek ve bunu başarı ile yapacak bir elemanın pasaport, vize, otel, uçak, vs vs masrafları ile maliyeti nedir?

13- Devlet Desteklerinden yararlana biliyor muyum?

Sizinle yapacağımız sözleşmelerle bize ödeyeceğiniz bedelin: Kosgeb den Danışmanlık desteğinden faydalanabilir bu şekilde 12.000 TL lik bölümünü alabilirsiniz. Eğitim desteklerinden 5.000 TL sini. Reklam desteklerinden 12.000 TL sini, Tasarım Desteklerinden 6,000 TL sini, Ekonomi Bakanlığı E-ticaret desteklerinden 8,000 TL sini, Pazar Araştırma Desteklerinde Seyahat Destekleri ile 36,000 TL sini geri ala bilirsiniz. Ayrıca ofis desteği ile de 12,000 TL sini geri alırsınız.

14- Bu konuda referans ya da yeterliliğinize nasıl inanayım?

İnanç karşılıklı bir sürecin sonucudur. Araştırmadan matematiksel sorgulama yapmadan kimseye inanmayın. Sayıların konuşmadığı hiçbir iddia manalı değildir. Karşınızda söylenen her şeyi kontrol etmenizi öneririz. Biz yada başkası önemli olan yapılacaklardır.

15- Çalışmaya başladıktan sonra size şimdiki gibi kolay ulaşacak mıyım?
16- Sizinle çalıştığım da ne zaman ihracat yapacağım?

İlk müşteri görüşmeleri 60 günde ilk satış kontratı 100. Günde hedeflenmektedir. Ancak fiyatınız, ürününüz, ürün sınıflandırmanız, aldığınız hizmet ve bizim sorumluluklarımız bunu erken yada geç olmasına sebep olacaktır.

17- 1 yıl bittiğinde devam etmezsem ne olacak? Nasıl devam edeceğiz?

Eğer devam etmiyorsak bu durumu belirtip şifre ve telefonları size teslim edip kapatacağız çalışmayı. Devam eden teşvik süresi için dosyaların tamamlanmasını sağlayacağız. Devam ediyorsak ödememizi alıp çalışmaya devam edeceğiz.

18- Ben İstanbul’da değilim bu süreci nasıl yöneteceğiz?

Biz dünyaya mal satmayı başaracağımızı söylüyoruz. Türkiye ’nin her yerin de firmalara hizmet verdik. Bu nedenle yeriniz önemli değil. Sadece hava alanı olması ulaşımın kolay olması toplantı ve süreç için önemli. buraya kadar okudu isen kazandın ara.

19- Ödemeyi nasıl yapacağım?

Belirtilen ödemenin %50 si nakit olarak yapılır. Kalan ödeme sürecin aksamaması ve sorumluluğumuzu yerine getirmek adına çek ödemeleri yada kredi kartına taksit olarak 6 ayı geçmeyecek şekilde tahsil edilir.

Bizi İncele | Yapılacakları İncele | İş Planını İncele | 365 Gün Yapılacakları İncele | Sözleşmeyi İnecele

BASINDA BİZ | ÖDÜLLERİMİZ | BELGELERİMİZ | PARTNERLERİMİZ | REFERANS MEKTUPLARIMIZ | YAYINLARIMIZ | VİDEOLARIMIZ GALERİ | ROADSHOWLAR | ORGANİZASYONLAR |
Sohbet
Nasıl yardımcı olabiliriz?
Merhaba :)
Sorularınızı bize iletin.