
Markaların yeni pazarlama araçları: Etkinlik Pazarlama
Etkinlik yani Event insanların sosyalleşme ihtiyaçlarını giderirken bide iş yapalım oda aradan çıksın tarzında yapmış oldukları hem eğlenceli hem de firmaların veya markaların konumlandırılmasında hedef kitleleri ile birlikte olmalarını onlara dokunmalarını sağlayan pazarlama aracı olmuştur.
Önümüzde uzun bir liste var ‘Basın toplantıları, seminerler, bayi toplantıları, piknik….’ Diye uzayıp giden asıl amacı firmalar tarafından hedef kitlelerine ulaşma yöntemleri yani etkinlik pazarlama yöntemlerindeki araçları. Tasarlamadan yani etkinliği oluşturmadan önce firmalar 6N1K (5N’in 6’lısı) gibi sorular soruyorlar. Sorular şöyledir ki:
Ne yapılacak
Nerede yapılacak
Ne zaman düzenleniyor
Neden düzenleniyor
Nasıl planlanmalı
Ne kadar bütçe ayrılmalı
Kimler katılıyor
Soruların asıl amacı bizim müşteriler ne yapar ne eder nerde buluruz ne yapsak gelirler nasıl mutlu eder de birlikte onları kendimize daha yakın hissettiririz. Firmalar satış odaklı veya sadece itibarlarına markalarına güç katmak amaçlı yapmış oldukları bu pazarlama yönteminde doğrudan olmasa da genellikle geri dönüşlerini uzun vadeli planlarıyla almaktadırlar. Hedef kitleleri ise markalar doğru seçtikleri zaman nasıl bir organizasyon yapacaklarını veya sponsor olarak yer alacaklarına karar verdiklerinde markaya karşı bilirlik ile doğru orantılı artan bir marka algısı oluşturacakları markaya karşı insanlara güven aşılayacağı aşikar.
Yazar: Hakan Kamilçelebi