Müşteri Algısı nedir ? Geliştirme Yolları Nelerdir? - İGEME | İhracatı Geliştirme Merkezi İGEME | İhracatı Geliştirme Merkezi

Müşteri Algısı nedir ? Geliştirme Yolları Nelerdir?

Müşteri algılaması, bir bireyin şirketinizle olan deneyimlerini değerlendirerek işletmenizin tekliflerinizden, markanıza veya hizmetinize kadar görünüşünü ifade eder – geleneksel rekabet üstünlüklerine göre fiyatlama, özellikler veya kullanışlılık gibi özelliklerden ziyade müşterilerinizin hem sizin markanızı hem de hizmet kalitenizi alabileceği bir dünyadayız.

Şu anda müşterilerin deneyim ve algılamalarını iyileştirmek için yatırım yapmıyorsanız, geride kalma riskiyle karşı karşıya kalırsınız.

Bireyin algılamalarını etkileyen bazı faktörler şunları içerir:

  • Reklam– Firmanızın yaptığı kampanyalar, ürünlerinizle ilgili algıları sunar. Markanız / şirketiniz hakkında söyledikleriniz ve sunduğunuz mesajlar başkalarının görüşlerinin oluşturmasına yardımcı olur.
  • Çevre– Bir kişiyi çevreleyen insanlar kararlarında büyük etkiye sahiptir. İster kişi olsun, ister sosyal medya aracılığıyla olsun, insan doğası, çevredeki kişilerin düşüncelerini dinleyecek niteliktedir.
  • Kişisel deneyim– Bu, müşteri algısına ağırlık veren tüm faktörlerin en büyüğüdür. Biri bir ürün ya da hizmetin kalitesini ya da bir müşteri hizmet kanalının yanıt verme ve yararlılığını birinci elden tecrübe etmişse, algılarını olumlu ya da olumsuz etkileyecektir.
  • Firmanız için ben kimim sorusuna yanıt arayın

İşletmelerin müşteri algılamasını geliştirirken üstesinden gelmek zorunda oldukları en büyük engellerden biri kendileri ve müşteri başarısına yaklaşımlarıdır. Yön vermek çok değerli iken, çok fazla işlem ve protokol insan etkileşimi önünde engel oluşturabilir

İşletmenizin yoluna girmesi için mevcut yaklaşımınızı değerlendirmeye zaman ayırın. Kendinize sorun:

  • Müşterilerle olan iletişiminizde proaktif veya reaktif misiniz?
  • Bir sorun ortaya çıkmadan veya sorun oluştuğunda ihtiyacınız olan tüm bilgileri toplayıp onlara ulaşabiliyor musunuz?

  2)Müşterilerinizle duygusal bağ kurun –Araştırmalar, müşteri değerini maksimize etmenin en etkili yolunun, müşteri kategorilerindeki markaların ötesine geçmek olduğunu ortaya koymaktadır.

Eylemler ve sözler müşterilerle iletişimde oldukça önemlidir. Güçlü bağlar kurmak ve olumlu bir deneyim kazanmak için, her dokunuşla ilişkiye uzun vadeli bir ilgi ve bağlılığı aktif olarak göstermelisiniz. Bu görev, yüzeyin ötesine geçmenizi ve bir müşterinin ihtiyaç ve hedeflerini aktif olarak dinlemenizi ve aynı zamanda dışarıda bıraktıkları ayrıntıları ayarlamanızı da gerektirir.

   3) Sosyal kanallarınızı etkili biçimde kullanın – Sosyal medya, iletişim için benzersiz fırsatlar ve zorluklar sunar. Birçok sosyal kanal aslında bir şirketin müşterilere verdiği yanıt oranını izler ve değerlendirir. Buna ek olarak, sosyal medya, müşterilerin şikayet etmeleri için açık bir forum oluşturuyor, olumsuz yorumlar alabilirsiniz. Hızlı ve etkili yanıt vermek yalnızca eldeki durumla olumlu bir sonuç doğurmakla kalmaz, aynı zamanda kanaldaki sıradan gözlemciler için şirketiniz hakkında olumlu duyguları arttırır.

  4) Süreci Akıcılaştırın – Mümkün olan her yerde, karar verme sürecini kolaylaştırın. Ürün / hizmet fayda bildirimleriniz açık mı? Var olan ve potansiyel müşteriler rekabetten nasıl istifade edeceğini kolayca görebilir mi? Satın alma ve müşteri hizmetlerini geliştirin Müşterinizin zamanının değerli olduğunu bildiğinizi gösteren çözümler sunabiliyorsanız, şirketinizle iş yapmaya devam etmeyi kolaylaştırırsınız.

YAZAR: BETÜL EYUBOĞLU




Herkesten Önce Haberim Olsun !


Acil Bigilendirme Beni Arayın
Mail Bigilendirmesi Yapın
İletişim Bilgilerinize Ekleyin



Tags