Pazarlama karması, bir şirketin piyasadaki markasını veya ürününü tanıtmak için kullandığı eylem veya taktikleri belirtir. 4P  fiyat, ürün, tanıtım ve yer gibi tipik bir pazarlama karmasını oluştururlar. Bununla birlikte günümüzde pazarlama karması giderek artan bir şekilde ambalajlama, konumlandırma, insanlar ve hatta siyaset gibi hayati önem taşıyan unsurlar içeren
birkaç diğer P’yi de içeriyor. 

Öte yandan, bu kavramları derin bir anlayışa sahip olduğunuzda, karlılık elde edeceğinize  emin olabilirsiniz. Bunu tam olarak anladığınızda kendi sürdürülebilir işinizde kârınızı nasıl en üst düzeye çıkaracağınızı veya şirketinizde değerli bir varlık haline gelmenize ve sonsuz promosyonlar kazanmanıza nasıl yardımcı olabileceğinizi öğrenmiş olursunuz.

1 Pazarlama Karması – Ürün

Satılan eşyayı belirtir. Ürün minimum düzeyde performans göstermelidir; Aksi halde pazarlama karmasının diğer unsurları üzerindeki en iyi çalışma bile iyi sonuç vermez.

Pazarınız için talep edilen doğru ürün türünü sağlamayı denemelisiniz. Dolayısıyla, ürün geliştirme aşamasında pazarlamacı, üretmekte oldukları ürünün yaşam döngüsü üzerinde kapsamlı bir araştırma yapmalıdır.

Doğru ürünü geliştirirken, aşağıdaki soruları cevaplamanız gerekir:

  • Müşteri servis veya üründen ne istiyor?
  • Müşteri nasıl kullanacak?
  • Müşteri nerede kullanacak?
  • Ürün, müşterinin ihtiyaçlarını karşılamak için ne gibi özelliklere sahip olmalıdır?
  • Kaçırdığınız herhangi bir gerekli özellik var mı?
  • Müşteri tarafından ihtiyaç duyulmayan özellikler mi yaratıyorsunuz?
  • Ürünün adı ne?
  • Akıllıca bir adı var mı?
  • Boyutlar veya renkler nelerdir?
  • Ürün, rakiplerinizin ürünlerinden nasıl farklı?
  • Ürün neye benziyor?

 2 Pazarlama Karması – Fiyat

Bir ürün için verilen değeri ifade eder. Ayrıca firmanızın kârını ve hayatta kalmasını belirleyen bir pazarlama planının çok önemli bir bileşenidir. Ürünün fiyatının ayarlanması, tüm pazarlama stratejisi üzerinde büyük bir etkiye sahiptir ve ürün satış ve talebini büyük ölçüde etkiler.

Fiyatlandırma her zaman tüketicilerin gözündeki ürün algısını şekillendirmeye yardımcı olur. Düşük bir fiyatın, genellikle bir rakibe kıyasla mal gözüyle karşılaştırırken tüketicilerin gözünde daha iyi bir iyilik anlamına geldiğini her zaman unutmayın.

3 Pazarlama Karması – Yer

Atış noktasına işaret eder. Dağıtım, ürün karması tanımının çok önemli bir parçasıdır. Ürünü, potansiyel alıcılar tarafından erişilebilir bir yerde konumlandırıp dağıtmalısınız.

Bu, hedef pazarınızın derin bir anlayışıyla birlikte gelir. Bunları anlayın ve pazarınızla doğrudan konuşan en etkili konumlandırma ve dağıtım kanallarını keşfedeceksiniz.

4 Pazarlama Karması – Promosyon

Bu, ürünü veya hizmeti kullanıcıya tanıtmak ve ticaret yapmak için üstlenilen tüm faaliyetleri ifade eder.

Promosyon çeşitli unsurlardan oluşur:

  • Satış organizasyonu
  • Halkla ilişkiler
  • reklâm
  • Satış promosyonu

Ağızda da ürün tanıtımının bir türü vardır. Sözler, memnun müşterilerin ve sıradan kişilerin ürünün yararları hakkında gayri resmi bir iletişimdir. Satış elemanları, halkla ilişkiler ve ağızda çok önemli bir rol oynamaktadır.

Etkili bir şekilde kullanılmaktadır ve kazançlarınızı çevrimiçi ortamda artırmada sahip olduğunuz en değerli varlıklardan biri olma potansiyeline sahiptir.

Promosyon stratejileri ile promosyona nasıl gideceğiniz kombinasyonu, bütçenize, iletişim kurmak istediğiniz mesaja ve önceki adımlarda önceden tanımladığınız hedef pazara bağlı olacaktır.