Ülke de çılgınlık aldı başını gidiyor. Sağlık Turizmi şu kadar hasta bu kadar gelir. 2023 te bu kadar. Bu yıl şu kadar. Şu ülkeden bu kadar diye ahkam kesiliyor. Hatta fındığı kurtarmak için çine gitmemizi hatırladım.

1 milyar çinliye 100 gr fındık satmak hesabı yapılmıştı. Sonra milyon dolar organizasyon reklam harcamasına karşılık yarısı kadar satış yapılamamıştı. Şimdi aynı kafa ÇİN‘den milyon tane turist getirmek üstüne kurulan bir sağlık turizmi kafası. Bazıları para saymayı bilmiyor bazıları dayak yememiş.

Bazen sadece duymak isteneni öyleyen goygoycuların ve yalakaların aldığı değere şaşıyorum bu ülkede…
Yapılması gerekenler için liste yapmak işimize bakmak zamanı geldi.

Seçimler de bitti. Aslında bizene seçimden diyerek çalışacak bir bürokrat ve iş dünyasına ihtiyaç var. Ama yok herkesin bir derdi var posizyon almak. Durum kurtarmak, alan kaplamak, iş yaparmış gibi yapmak. TİM birlik kurdu birlikten eser yok. TİM başkan arıyor Başkandan eser yok. Cumhurbaşkanı yeni sistem diyor herkes ben olacam derdinde…Sağlık turizmi ihracat sahipsiz kaldı… Ülke de herşeyle ilgilenmesi gereken bir cumhurun başkanı var. Araç filmi de, über de, elektrikli arabada ondan sorulacak.

Artık sağlık Turizmini’de CUMHURBAŞKANINA havale ediyorum.
Türk Tanıtma Fonu ve TİM bünyesinde tanıtım grubu kuruldu projesi ve çağrısı kendi içinde yapılıyor. Kimsenin haberi yok.

Sağlık Turizminde yapılması gerekenler için hareket eden yok. Bazen ilginç ve olmaz işler yapıyoruz. Hemen tepki geliyor. Bu tepkiler güzel ve ilginç tepkiler. Ama bizim için başarı olarak görünen şeyler. Ülkemz için üzücü…
Neyse ağlamayı bırakalım.

Seçim bitmiş. Artık öneri ve yol haritası belirleyelim.

Türkiye Sağlık turizminde marka olması için ilk iş TV dizi ve yapımcılarını çağırıp tüm dizilere ve filmlere ürün yerleştirme ve marka yerleştirme olarak sağlığı ve türk markalarını ekleme görevi vereceğiz. Her dizi de en az bir sağlık teması işlenecek. Sağlık hastane ve doktor dizileri ile Türk sağlık turizmine gönderme yapılan seneryolar desteklenecek.

Medya ve Türk Markası Stratejik Planını ücretsiz hazırlamaya talibiz. Yada grevi olanlar yapsın biz susalım…
Türk Dizi ve Fim Sektörünün Türk Markası için kullanımı ve buna yönelik yapımların desteklenmesi üzerine kurulu bir planlama ile başlayalım Markamızı yaratmaya…
Yada onu da cumhurbaşkanından mı isteyelim…
Türk Markalaşma stratejisi ve yol haritası içinde ilk paragraf.

Yazar – Murat IŞIK