Sağlık Turizmi konusunda kim konuşmalı kim tarif yapmalı. Bir fuar daha bitti. Bu fuar sayın Cumhurbaşkanımızın Himayesinde ve Dışişleri bakanımızın yoğun gayretleri ile yapılıyor. Danışma kurulu başkanı Tursab Başkan adayı ve Sağlık Turizmi için en çok çalışan Seyahat Acentesi Sahibi  Emin Çakmak ın kişisel gayretleri ile yapılan önemli bir çalışma. Geçen sene olduğu gibi bu sene de ordaydık.

Doktorlar ile sohbet ederken edindiğim ve bir yerde duyduğum bir söz vardır. Doktorlarla sohbet ederken bir şeyin farkında olun masada ki en akıllı kişi olduklarını düşünmekten asla vaz geçmezler. Bu ukalalık ne yazık ki bu fuarda her alana sıçramış. Ben bilirim, ben yaparım, benden başkası yok.

O kadar belirgin bir algı yönetimi ile farkında olmadan sağlanan bilgiler. Bir önceki sanki bizim gitmediğimiz fuar olmalı 150 ülke gelmiş 40 bin görüşme yapılmış. 3 milyar anlaşma yapılmış. Bu sene 160 ülkeden 5 bin kişi gelmiş uçaklar doluymuş yer bulunamamış vs vs.

Sayın Bakanımız geldiğinde B2B salonu boştu. Yabancılar mail atarak ikinci gün olamayacaklarını söylediler. Randevulu 15 yabancı B2 nun B si hiç gelmedi.

Katılanların fuar stand alanların listesini sitelerde bulamayacaksınız. Ayrıca katılımcı 160 ülkenin kimler olduğunu göremeyeceksiniz. Bu ülkelerden gelen 4 binin üzerinde katılımcının kimler olduğunu göremeyeceksiniz. Açılış günü ve bakanımız üzerinden yapılan PR ve servis edilen resimlerin ışığında ve çok yapmaktan çok konuşan fuar olmaktan öte yorumlanmayacak.

Yardım ve iş birliği çağrılarımızın yada önerilerimizin neden dikkate alınmadığını hiç bilemediğim bu çalışmada daha iyisi nasıl yapılırı bugün konuşmak gerekiyor. Maç Sonrası soğutma antrenmanı gibi düşünün.

Neden bu fuarın bu kadar bütçesi ve Tİcaret Bakanlığı desteği varken Hatta uzman bakanlık personeli tüm zamanında fuarda geçirirken yurtdışında PR yapılmadı. Neden bir roadshow ile yurtdışında bir anıtım etkinliği organize edilmedi. Neden bu etkinlikteki oturumlarda Yurtdışı sigorta sitemlerine adaptasyon konuşulmadı ve yabancı sigorta şirketleri getirlemedi?

Binlerce deli soruya gerek yok.

  1. Dünya sağlık Turizm paydaşları ve Pazar araştırmaları veritabanına ilişkin reklamın yapılması
  2. Dünya sağlık Turizm paydaşları ve Pazar araştırmaları veritabanına ilişkin iletişim sağlanarak tek tek görüşülmesi
  3. Dünya sağlık Turizm aktörü kurumlarla bechmarkt yapılarak bu çalışmaların ülkemiz için kullanılması ve bu fuarda bunların oturumunun yapılması
  4. Sağlık Turizm pazarlaması için
  1. dijital pazarlama
  2. konvensiyonel pazarlama
  3. etkinlik pazarlama
  4. kurumlar ve sigortalar üzerinden pazarlama
  5. b2g dediğimiz devletler için bunun yapılması
  6. b2i sigorta sistemelerine uygun pazarlama
  7. Acenta ve Network marketing için çalışma grupları

Bu çalışma gurplarının paydaşları için bir organizasyonun yapılması belki daha faydalı olacaktı. Bu nun dışında her sene her etkinliğe yurtdışından getirilen kişiler yerine

  1. Sağlık muhabirlerinin getirmesi
  2. Yaşam ve sağlık gurularının
  3. Fenomen bloger ve youtuberların
  4. Dünyanın en önemli basın organlarından basın mensuplarının
  5. Türkiye markası için çalışma grubunun marka grubunun aktivitelerini buraya yöneltmesi
  6. Deik ve Timin madem ihracatta sağlık turizmi bu kadar önemli ise burada olması
  7. Oesd – g7- who organizasyonlarının bu zamanda yapılması

Bu etkinliği koridorları boş b2b toplantı masaları boş olmaktan standları devletin kurumları tarafından değil sektörün önceliki firma ve projeleri tarafından doldurulmuş ve daha etkili bir çalışma haline getir.

Tek akıllı ben miyim? Tabiki de hayır.

Bu ekip benden daha iyi biliyor. Hatta ben bu insanların bu konudaki uzmanlıkları ve ellerindeki imkanlarla bunun yerine neden küçük ve benim kavramında en akıllı onları yapılabilenin en iyisi bu algısı ile istatistiki sayılı abartı içindeler.

Bu ekip, kurulu danışma sistemi ve ekibi ile benim değil sadece, ekibimden de akıllı. Daha tecrübeli, Daha donanımlı, zaten bu yüzden anlamıyorum. Bu fuarın bu kadar…  

Sağlık Turizmi Nedir? Sağlık Turizmi Nasıl Yapılır? Sağlık Turizmi Fuarı Nasıl Olur? Fuar Nasıl Yapılır? Sağlık Turizmi B2B bir iş modeli mi? Sağlık Turizmi Pazarlama Biçimleri?

Biz başka bir evrende yaşıyoruz. Ok udunuz di ye he di ye v er mek is tiy or uz ma il yada ar a

Yazar : Murat IŞIK