Sağlık Turizminde projeksiyon oluşturmak ve doğru hedef kurgusu yapmak:
Sağlık turizminde doğru Pazar, doğru strateji ve gelecek projeksiyonuna ihtiyaç var. Bu ihtiyaç gelecekte Türkiye nin nasıl bir pozisyon alacağı ile ilgili pazarlama kuralları ve ne yapacağımız çok önemli.

Çünkü sağlık turizmi konusunda rol almaya çalışan model ve süreçleri yönetecek arkadaşlar neresinden tutacağını şaşırmış durumda. Pazarın büyüklüğü ve hedefin büyüklüğü organizasyon ve faaliyetlere yansımamakta.

İhracatın, pazarın, ticari istihbaratın, uluslararası pazarda rekabetin ne olduğunu bilemeyen, kapısının önünden geçen hastayı çekemeyen hastane ve kliniklerin binlerce km ötede müşteri bulmayı amaçsız organizasyon ve fuarlara bırakmış olması ve internet dışında fayda yaratamaması gelecekte sektörün çözümlere vereceği tepkiyi belirleyecek.

Ufuk açmak için bazı uyarıları vermeye başlayalım…

Sağlık Turizminde Türkiye’ye Hasta Hareketinin Olduğu Ülkelerin Sınıfları

Akrabalık Bağları Nedeniyle İyi İlişkilerde Olduğumuz

Bulgaristan – Yunanistan

Türk Nüfusu nedeni ile öne çıkan Pazarlar

Almanya

Hollanda

Fransa

Hizmette Sorun Yaşayan Sağlık Pazarları

Libya

Irak

Balkanlar

Türki Cumhuriyetler

Afganistan

Hizmetlerin Pahalı Olduğu için Pazarlar

İngiltere

Almanya

ABD

Uzun Bekleme Süresi Olan Ülkeler

İngiltere