Elidor, Arap ve Uzak Doğu pazarı için, Songül Öden’i kullanıyor, Şili de yarı final oynayan Şili milli takım yerine, bin bir gece dizisi izleniyor. İsrailli bakan görüşmelerini Muhteşem Yüzyıl yayın saatlerine göre belirliyor. Rus senatosu Duma Türk dizilerinin kültürel etkileri yüzünden oturum yapıyor ve Muhteşem yüzyılı yayından kaldırıyor. Türk dizileri, 1 milyar insana ulaşıyor. Peki, ihracata katkısı ne?

Muhteşem yüzyıl dizisini bir Amerikan dizisi olarak projelendirselerdi, çoktan stüdyosu turistik gezilere açılmış 20 Dolardan kabul ediyor olurdu. Hürremin takıları birkaç farklı kuyumcu ya da takı mağazasında satışa sunulmuş, Kanuninin kaftan ve elbiselerindeki motifler, şort eşofman ya da takım elbise olarak satılıyor olurdu, saray mimarisi mobilya sektörüne kumaşlar tekstile yön veriyor olurdu.

Muhteşem yüzyıl oyuncuları bütün dünyada dolaştırlıyor gittikleri ülkelerde, kanal kanal gezip medyada boy göstererek ülke ve ürünlerin reklamını yapıyor olurlardı.

En kötü ihtimalle birkaç milyar dolarlık bir ekonomi ortaya çıkardı. Murat Yıldırımların Yunanistan da ki, Kıvanç Tatlıtuğ ’un katar ve Ürdün deki, Kurtlar vadisinin Kazakistan daki ve Türkmenistandaki etkinliği, boşa harcanan ve değerlendirilmeyen tarihe de su akar Türk bakar sözüyle yazılan savurganlığımızın ve başarısız hikaye yazma sanatımızın örnekleri olarak görülecektir. Tuğba Büyüküstün yürüse karmaşa çıkacak arap coğrafyaları var.

Peki ya dizi sadece dizi değilse ve biz bunu sadece kendimiz için payitaht ve dirilişle yaparken yurtdışına yönelik yapmayarak fırsatı kaçırıyoruz desem.

Survivorı izlerken alış veriş turunda alınan ürünün Made in Türkiye çıkması girilen mağazanın Turquality mağzası çıkması, retaurantın Simit sarayı olması ve bunların bence planlanması bu ülke insanın ihtiyacı olan renkler değil mi.. Bunu tüm dizelere koymak görevimiz değil mi?

Neden Antalya sahillerinde Efes te diziler çekilmiyor. Neden kız kulesinde kahvaltı, boğazda yemek, pierloti de manzara vurgulanmaz. Neden bir dizide Türk ahlakı yada yeteneği vurgulanmaz. Survivor bu seneki sponsoru ve Acun nasıl olursa bu fırsatı kaçırır ve tüm ülkelerin giyim sponsorunun New york mağazasını gezmeden bu bölüm biter. Neden tüm dizi ve filmlerde Türkiye ye git, Türkiye de sağlığa ulaş, Türk malı kullan, Türkiye bir iş fırsatı ülkesi mesajı verilmez. Neden Liderimiz bu medya tayfasına bu konuda bir ayar vermez. Neden TRT bunu yapmaz.

Gene iş bize düştü… “İKİ” geliyor…

İGEME – MEDİCALİNTURKİYE – GATEOFTEC olarak çılgın bir projenin startını veriyoruz.
“Proje 2”

Murat Işık