Normalleşme sürecine giren Türkiye- İsrail ihracat dünyasında bir adım attı.

10 yılda İsrail’e ihracatın neredeyse 2 katına çıkarıp 3 milyar dolar seviyesine; ithalatın ise yüzde 77 artışla 1.4 milyar dolara ulaştığını biliyoruz. Turist açıdan baktığımızda da 2016’ da İsrail’den Türkiye’ye 300 bin turist geldiğini istatistikler veriyor.

İhracatçıların İsrail ile 2 problemin sık sık gündeme geldiğini söylesek yanlış olmaz. Birincisi vize sorunu, ikincisi yaş meyve sebze ile kuru meyve sebzede karşılaşılan tarife dışı engeller.

İstanbul İsrail Başkonsolosu Shai Cohen, vize politikalarını kolaylaştıracak çalışmalara başladıklarını açıkladı. Planlanan bundan sonraki süreçlerde işadamlarına çok girişli ve uzun süreli vizeler vermeye başlanması ve bunun 3 yıllık, çok girişli vize olacağı söyleniyor. 2011 – 2014 yılları arasında yaşanan kaosa rağmen karşılıklı ticaret artarak devam etti. Umarım karşılıklı iş birliği sağlanır ve geliştirilir.

İsrail ekonomisinde sanayi kesiminin ağırlığı oldukça fazladır. Türkiye ile olan bu adımın sebepleri arasında Türkiye’den göç edip İsrail’e yerleşenlerinde etkisini kabul edebiliriz. İsrail’ de süpermarket zincirleri, tekstil ve konfeksiyon zincirleri, ayakkabı zincirleri, mutfak ve zücaciye zincirleri sık yer aldığı için bu kişilerin tüketim alışkanlıkları ve damak zevklerinde de hala Türk etkisinin olduğunu belirtelim.