Bugün açıklanmasını bekliyoruz. Açıklanmazsa teklif ediyoruz. Bugün yaşanan 26 markanın destek süresinin uzaması meselesi değil. Özel sektörün dayanıklılığını artırma meselesidir. Kürşat Tüzmen’in başlattığı ve bizce ülkeye çok önemli biz projeksiyon katan Turquality futbol jargonu ile süper lig ancak bizim takımlarımızın şampiyonlar liginde oynaması ve yeni bir lig ihtas edilmesi gerekmektedir. Bunun adının ne olduğu önemli değildir.
Bakanlık koridorlarında TurqualityPlus olarak adlandırılan bu projenin adı Turquaz da olabilir. Bu acil gereksinim hele şu günlerde olmazsa olmaz.
Turquality programının hal iyi kullanılmadığını projeksiyonun doğru okunamadığını düşünen biri olarak bu sistemin köklü ve geleneği olan firmalar yaratmak ve Türk özel sektörüne kurumsallaştırmayı öğretmesi nedeni ile önemsiyorum. Ancak sektörün genel marka – kurumsallık – ihracat denklemini bilmemesi ve uygulamaması gibi nedenlerden dolayı yaşanan hedef tutturamama sorunu göz ardı edilebilir.
Asıl amaca ulaşıldığını düşünüyorum… Çünkü marka olmak anglo-sakson dünya kültür yapısı içinde zor. Hele de geleneksel sektörlerde. Tekstil, gıda, ev eşyası gibi alanlar görece dünyanın 150 yıllık hafızasında zaten var. Eğer yenileşmiyorsak, icat etmiyorsak, dönüşümü ön göremiyorsak yok. Peki ne katkıda bulundu TURQUALITY bize sistemi, uluslararası olmayı öğretti. Sistem ve danışmanlık kültürünü geliştirdi. En önemlisi protokol kültürünü geliştirdi…
Bunların hatırına bile devam etmeli…
Çünkü kan kaybeden Türkiye markasına destek olması ve potansiyeli hatırlatması için 10 yılın kazanımlarını göz ardı etmemeliyiz…
Turquality de başarı yolları ve protokol yazılarımız yarın ve öbür gün devam edecek…