Ürün Geliştirmede Kano Modeli - İGEME | İhracatı Geliştirme Merkezi İGEME | İhracatı Geliştirme Merkezi

Ürün Geliştirmede Kano Modeli

Okuma Süresi: 2 Dakika

Kano modeli, Profesör Noriaki Kano tarafından 1980’lerde geliştirilen bir ürün geliştirme ve müşteri memnuniyeti teorisidir.

Model, müşterinin sağladığı özellikleri, her bir karakteristiğin tatmin düzeyi karşısında görsel olarak modellemek için kullanılır. Müşteri tercihlerini sınıflandıran bir ürün geliştirme ve müşteri memnuniyeti aracıdır.

  1. Kullanıcılarınızın ihtiyaçlarını Kano modeli ışığında tanımlayın. Orada bulunmayı umdukları temel beklentiler nelerdir ve bu özelliklerin yokluğu hayal kırıklığına neden olur mu?
  2. Ürünlerinizi ve özelliklerini Kano modeliyle eşleştirin. Temel beklentileri karşılayan özellikler nelerdir? Yalnızca müşteriyi tatmin etmeniz gereken ölçüde bunları geliştirme veya bakıma yatırım yapın.
  3. Çabalarınızı buraya odaklayın ve yenilerini sürekli geliştirdiğinizden emin olun.
  4. Ürününüzü gerçekten ayıran ve zamanla müşteri memnuniyetini sağlamaya devam eden sürdürülebilir gelişmelere odaklanın.

Günümüzde endüstri veya boyuttan bağımsız olarak tüm organizasyonlar için vazgeçilmez bir araç olmaya devam ediyor.

Kano’nun modeli ayrıntılı olarak

  1. Kalitede Olmak (Temel ihtiyaçlar, Memnuniyetsizlikler)

Bu nitelikler, yerine getirildiğinde verilir, ancak yerine getirilmezse memnuniyetsizlikle sonuçlanır.

  1. Tek Boyutlu Kalite (Performans, tatmin edici) 

Bu nitelikler, yerine getirildiğinde memnuniyet ve yerine getirilmezse memnuniyetsizlik ile sonuçlanır.

3. Cazip Kalite

Bu nitelikler tam olarak elde edildiğinde memnuniyet sağlar, ancak yerine getirilmezse memnuniyetsizliğe neden olmaz.

  1. Kayıtsız Kalite 

Bu özellikler, ne iyi ne de kötü olan yönleri ifade eder ve hem müşteri memnuniyeti hem de müşteri memnuniyetsizliği ile sonuçlanmaz.

  1. Ters Kalite 

Bu nitelikler, memnuniyetsizliğin ve tüm müşterilerin aynı olmamasına neden olan yüksek derecede başarı anlamına gelmektedir.

Önemli noktalar

  1. Zaman etkisi:  

Zaman, Heyecan Kalitesi üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Model üzerindeki niteliklerin yeri zamanla değişir.

  1. İhtiyaçların sınıflandırılması: 

Kullanıcılarınızın ihtiyaçlarını Kano modeli ışığında tanımlayın. Orada bulunmayı umdukları temel beklentiler nelerdir ve bu özelliklerin yokluğu hayal kırıklığına neden olur mu?

  1. Tasarımda Yenilik: 

Ürününüzü gerçekten ayıran ve zamanla müşteri memnuniyetini sağlamaya devam eden sürdürülebilir atıcılarla konuşun ve odaklanın.

  1. İhtiyaçların Öncelik Haline Getirilmesi: 

Müşterinin ihtiyaçlarına öncelik vermeye yardımcı olması amaçlanmıştır.

  1. MVP (Minimum canlı ürün): 

Asgari uygulanabilir bir ürün, ürünün dağıtılmasına izin veren temel özelliklere sahiptir ve artık gerekli değildir.

YAZAR: BETÜL EYUBOĞLU




Herkesten Önce Haberim Olsun !


Acil Bigilendirme Beni Arayın
Mail Bigilendirmesi Yapın
İletişim Bilgilerinize Ekleyin