Uttar Pradesh , yüksek sanayi faaliyeti, ekonomik büyüme ve hükümetin son dönemde aldığı politika kararları sektörde benzeri görülmemiş bir büyümeyi tetiklediği için kendi lojistik politikasını hazırlayan ilk  hükümet  oldu.

Rajive Kumar “Doğu ve Batı nakliye kordinatörleri ile çeşitli sanayi kordinatörları Uttar Pradesh’den geçerek , önümüzdeki iki yılda görmeyi umduğumuz bu lojistik devriminden faydalanmak için iyi bir konumdayız ” diye konuştu.

Politika, devlet genelinde en az beş sanayi parkının kurulmasını gerektirir.   Politika, lojistik oyuncuların eyaletteki bu sektöre yatırım yapmaları durumunda çeşitli teşvikleri de içerecektir.

Bu ve diğer üç politika – ilaç, elektrikli araçlar ve savunma – hakkında devlet hükümet yetkilileri 3 Ocak’ta ki toplantıda görüştü.

Üçüncü üst düzey bir yetkili, “Bu, politikanın çeşitli yöntemlerinin tartışıldığı bölümler arası bir toplantıydı, önümüzdeki hafta, lojistik ve depolama endüstrisindeki oyuncularla politikaya nasıl katkıda bulunabileceği konusunda görüşmeler yapacağız” dedi. Devlet hükümetinin lojistik politikasının somut bir çerçevesini iki hafta içinde sağlamayı hedeflediğini belirtti.

UP, ülkenin nüfusunun% 16.5’ini oluşturan Hindistan’ın en kalabalık devletidir. Hindistan’ın GSYİH’ya katkısı% 8,5 olan Hindistan’ın en büyük üçüncü ekonomik katkıcısıdır.

Sanayi yöneticileri, eyalet yönetimi alanındaki oyunculara hiç bu kadar samimi olmadığı için UP için bir lojistik politikası önem taşıyor “dedi.

UP hükümeti, en karmaşık formu olarak görülen e-yol faturasını (ülkedeki kargo taşımacılığının dijital izni ve takipcisi) ilk uygulayan ilk kişiler arasındaydı.

UP hükümeti, Kanpur yakınlarındaki Bhaupur’da bir lojistik parkı kurmak üzere Hindistan Konteyner Corp ile görüşmelerde bulundu. Uttar Pradesh Devlet Sanayi Geliştirme Şirketi, aynı amaçla 100 dönüm arazi edinme aşamasındadır.

DMIC, 90 milyar dolarlık tahmini bir yatırımla dünyanın en büyük altyapı projelerinden biri ve 1.500 km uzunluğundaki batı yönündeki nakliye koridorunda altı eyalette yaygınlaşan yüksek teknolojili bir sanayi bölgesi olarak planlanıyor. Plan, 24 sanayi bölgesi, sekiz akıllı şehir, iki havaalanı, beş enerji projesi, iki toplu hızlı transit sistemi ve iki lojistik merkezi içermektedir.

AKIC, yedi Hint devletini kapsayan bir sanayi bölgesi geliştirmeyi amaçlayan bir projedir. 

Kaynak : economictimes.indiatimes.com