Katma Değerli İhracat: Yedek Parça
Katma Değerli İhracat

Katma Değerli İhracat: Yedek Parça

Otomotiv Türkiye ihracatının belkemiği konumunda olan bir sektördür. Türkiye, otomotiv ve otomotiv yedek parça üretiminde küresel tedarik zincirinde çok kritik bir yere sahiptir. Pandeminin akabinde tedarik zincirlerinin bölgeselleşmesi Türkiye’nin özellikle Avrupa Birliği ülkelerine bu alanda yaptığı ihracatı pozitif etkilemiştir. Sektörün 2022’nin ikinci çeyreğinde kaydettiği %50’lik büyüme bu durumun en önemli göstergesidir. Türkiye’nin otomotiv yan sanayi alanında gerçekleştirdiği ihracat 10 milyar dolar seviyesini aşmıştır.

Otomotiv yedek parça sektörü hem ürün gamı çeşitliliği hem de genel büyüklüğü düşünüldüğünde üreticilere çok çeşitli ihracat fırsatları sunmaya devam etmektedir. Tam da bu sebeple farklı alt-sektörlerden birçok yedek parça üreticisi her geçen gün ihracata yönelmekte, ihracat pazarlarına yenilerini eklemeye gayret göstermektedir.

Otomotiv yedek parça ihracatı yapmayı hedefleyen şirketlerin takip etmesi gereken adımların bazıları şu şekilde sıralanabilir:

  • Hedef pazar tespit çalışması: İhracat yapmak isteyen şirketler için ilk adım detaylı bir pazar araştırması gerçekleştirmektir. Pazar araştırması, farklı ülkelerin birbirleriyle talep, rekabet, regülasyonlar gibi çok çeşitli alanlarda karşılaştırılmasını gerektirir. Derinlikli bir pazar araştırmasının akabinde şirket ihracat gerçekleştireceği pazarı belirler.
  • İhracat stratejisinin belirlenmesi: Pazara karar verildikten sonra firmanın o pazarla ilgili bir ihracat stratejisine ihtiyacı vardır. Bu strateji, ihracat yapmak isteyen inşaat malzemesi üreticisinin hangi ürünleri ürettiği, hedefleri ve beklentileri doğrultusunda şekillenir.
  • Hedef pazar için gerekli belge ve izinlerin tespiti ve alım süreci: İhracat yapabilmenin ön koşulu gerekli belge ve izinlerin tespit edilmesi ve alınmasıdır. Farklı pazarların farklı inşaat ürünleriyle ilgili çeşitli uygulamaları, izin ve belge gereksinimleri olabilir. Bu gereksinimler ivedilikle tespit edilmeli ve karşılanmalıdır.
  • Hedef pazardaki potansiyel alıcıların tespiti: Şüphesiz ihracatı gerçekleştirmek için ihracatı yapılmak istenen ürüne alıcı bulmak gerekir. Bu firmalar hem internetteki çeşitli kaynaklar hem de sektörde farklı bağlantılarla bulunabilir.
  • Sosyal medya stratejisinin kurgulanması: Firmaların potansiyel alıcı bulabilmek ve marka bilinirliğini arttırabilmek için kapsamlı bir sosyal medya stratejisine ihtiyacı vardır.
  • Yurtdışı Seyahati: Hedef pazara seyahat düzenleyerek hem inşaat malzemesi sektörüyle ilgili fuarlara katılmak hem de alıcılarla yüz yüze görüşerek güven ilişkisi kurmak ihracat gerçekleştirmek için kritik önemdedir.

İGEME, 20 yılı aşkın süredir ihracat yapmak isteyen firmalarımıza ihracat danışmanlığı hizmeti sunmaktadır. İGEME’nin sunduğu ihracat danışmanlığı hizmeti bir yıllık bir süreç olarak tasarlanmıştır. Sürecin ilk iki ayı, ürün ve pazar analizlerinin gerçekleştirilmesi, hedef pazarın tespit edilmesi, gerekli veri tabanlarının oluşturulması ve ihracat operasyonunun kurgulanmasına ayrılmıştır.

İGEME’nin farkı 20 yıllık tecrübesi, bu sürede sürekli üzerine koyarak geliştirdiği ihracat bilgi ve istihbaratı, yetkin profesyonel kadrosu ve ihracatın her alanını kapsayan A’dan Z’ye hizmetidir. İGEME, danışmanlık hizmeti alan müşterilerimizin ihracat departmanı gibi hareket ederek şirketlerimizin ihracatı tamamen emin ellere bırakarak diğer operasyonlara kanalize olmalarını sağlamaktadır. Siz de bugüne kadar bizden danışmanlık hizmeti alarak ihracat gerçekleştiren inşaat malzemesi üreticileri arasına hemen katılabilirsiniz.

#İGEME #İhracat #Danışmanlık #GlobalBaşarı #İhracatDanışmanlığı #SosyalMedya #GlobalPazarlama #Export #YedekParça



Bir yanıt yazın