- 24 Şubat 2024
- Yayınlayan: İGEME Admin
- Kategori: İhracat


Kozmetik İhracatı Nasıl Yapılır?
Kozmetik makyaj malzemelerinden saç/cilt bakım ürünlerine, kokulardan ağız ve diş sağlığı ürünlerine oldukça geniş ürün yelpazesine sahip bir sektördür. Kozmetik 300 milyar doları bulan küresel ölçeğiyle Dünya’nın en önemli sektörleri arasındadır.
Türkiye kozmetik ihracatı hususunda hatırı sayılır varlığa sahip ülkeler arasındadır. Ülkemizin 2023 yılının ilk 9 ayında gerçekleştirdiği kozmetik ihracatı 1 milyar dolar seviyesini aşmıştır. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB) verilerine göre kozmetik üreticilerimiz 150 ülkeye ihracat gerçekleştirmektedir. Türkiye’nin en fazla ihraç ettiği kozmetik ürünlerin başında sabun ve ıslak mendiller bulunmaktadır ve bu ürünlerin en fazla ihraç edildiği ülkeler ABD, Irak ve Rusya’dır. Tıraş ürünleri ve deodorantlar Türkiye’nin ihracatının yoğun olduğu bir başka kozmetik alt kategorisidir ve bu ürünler en fazla Hollanda ve Rusya’ya ihraç edilmektedir. Kozmetik ihracatımızın bir başka önemli kalemi saç ürünleri en fazla Irak ve İran’a ihraç edilirken, makyaj ve cilt bakım ürünleri en fazla ABD ve Libya’ya gönderilmektedir.
Kozmetik ürünlerin kimyasal içerikleri dolayısıyla ihracatta sıkı denetime tabidir. Her şeyden önce kozmetik üreticilerinin ihracat gerçekleştirebilmesi için gerekli ihracat sertifikalarını almaları gerekmektedir. Bunun dışında da farklı pazarlar bu ürünlerle farklı regülasyonlara sahiptir.
Bu uygulamalar, özellikle ihracata yeni başlayacak üreticilerimiz için ihracat sürecini oldukça güçleştirmektedir. İhracatta başarılı olabilmek için üreticilerimizin izlemesi gereken bazı adımlar şu şekilde sıralanabilir:
- Hedef pazar tespit çalışması: İhracat yapmak isteyen kozmetik üreticileri için ilk adım detaylı bir pazar araştırması gerçekleştirmektir. Pazar araştırması, farklı ülkelerin birbirleriyle talep, rekabet, regülasyonlar gibi çok çeşitli alanlarda karşılaştırılmasını gerektirir. Derinlikli bir pazar araştırmasının akabinde üreticilerimiz hedef pazarlarını belirler.
- İhracat stratejisinin belirlenmesi: Pazara karar verildikten sonra kozmetik üreticilerimiz o pazarla ilgili bir ihracat stratejisine ihtiyacı vardır. Bu strateji, ihracat yapmak isteyen firmanın hedefleri ve beklentileri doğrultusunda şekillenir.
- Hedef pazar için gerekli belge ve izinlerin tespiti ve alım süreci: İhracat yapabilmenin ön koşulu gerekli belge ve izinlerin tespit edilmesi ve alınmasıdır. Hedef pazarda farklı türde kozmetik ürünler satabilmek için nasıl izin ve belgelerin alınması gerektiğinin tespiti ve gerekli başvuruların yapılması elzemdir.
- Hedef pazardaki potansiyel alıcıların tespiti: Şüphesiz ihracatı gerçekleştirmek için ihracatı yapılmak istenen ürüne alıcı bulmak gerekir. Üreticilerimiz kozmetik ürün alımı yapabilecek mağazaları, toptancıları, ithalatçıları tespit etmeli ve onlarla iletişime geçmelidir.
- Sosyal medya stratejisinin kurgulanması: Firmaların potansiyel alıcı bulabilmek ve marka bilinirliğini arttırabilmek için kapsamlı bir sosyal medya stratejisine ihtiyacı vardır.
- Yurtdışı Seyahati: Her ne kadar modern iletişim teknolojileri mesafeleri kısaltmış olsa da müşteriyle ve ilgili paydaşlarla yüz yüze görüşmeler yapmak hedef pazarda sürdürülebilir bir varlık oluşturabilmek için elzemdir. Bu bağlamda ihracat yapabilmek için, başta alıcılar olmak üzere çok çeşitli kişi ve kurumlarla görüşmek ve kozmetik odaklı sektörel fuarlara katılmak elzemdir.
#ihracat #ihracatdanismanlik #igemeihracat #danismanlikhizmetleri #ihracatislemleri #kozmetik #kozmetikihracatı